Kategorie

INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

Dostępność:
dostępny
Cena detaliczna: 15,00 zł
szt.
Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska

INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
 
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci.

Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to:

  • Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie i są odpowiednio poszerzone o kolejne oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać.
  • Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaz najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały pomocne w osiąganiu celów ćwiczenia, których wykaz znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach ćwiczenia te łatwo odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej).
  • Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinni tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić.
  • Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.

Dane techniczne

format B5
objętość 120 stron
oprawa miękka
ISBN 978-83-7134-236-3

Produkty powiązane

INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

Jest to druga część pozycji przeznaczonej dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci.

Cena detaliczna: 15,00 zł

INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci.

Cena detaliczna: 14,00 zł

PROGRAM KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO dla I etapu edukacyjnego sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim PROGRAM KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO dla I etapu edukacyjnego sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Książkę polecamy nauczycielom kształcenia zintegrowanego w szkołach podstawowych specjalnych i ogólnych z klasami integracyjnymi oraz osobom pracującym z uczniami z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Cena detaliczna: 7,00 zł

PROGRAM ZINTEGROWANEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim PROGRAM ZINTEGROWANEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Pozycja ta powstała z myślą o nauczycielach, terapeutach i rodzicach uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.

Cena detaliczna: 7,00 zł

PROGRAM NAUCZANIA DLA II ETAPU EDUKACJI w szkole podstawowej masowej lub szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim PROGRAM NAUCZANIA DLA II ETAPU EDUKACJI w szkole podstawowej masowej lub szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Pozycja ta powstała z myślą o nauczycielach, terapeutach i rodzicach uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zawiera ona treści nauczania i oczekiwane osiągnięcia ucznia klas IV–VI.

Cena detaliczna: 7,00 zł

Opinie o produkcie (8)

wiktoria
22 października 2009

Kupiłam trzecią część tych programów. Programy <br /> posiadają informacje na temat struktury <br /> indywidualnego programu edukacyjnego. Opisane są <br /> krok po kroku kolejne czynności potrzebne do <br /> ułożenia programu. Ponadto programy zawierają <br /> wiadomości na temat wybranych metod i ćwiczeń w <br /> pracy z dziećmi, młodzieżą niepełnosprawną. <br /> Publikacja zawiera propozycje indywidualnych <br /> programów dla poszczególnych oddziałów <br /> klasowych. Proponowane programy są oryginalnie, <br /> pomysłowo opracowane. Zawierają wielość <br /> rozwiązań, oczekiwanych osiągnięć. Każdy <br /> nauczyciel znajdzie w nich coś co będzie adekwatne <br /> dla jego ucznia. Programy mają układ spiralny, <br /> uwzględniają charakter zasady stopniowania <br /> trudności i indywidualizacji nauczania. Programy <br /> napisane przez specjalistów, praktyków, <br /> oryginalnych i twórczych. Gorąco polecam kupno <br /> tych programów.


Lucyna Klain
23 października 2009

"Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne" <br /> wykorzystuję jako terapeuta w czasie zajęć <br /> kompensacyjno-terapeutycznych dla uczniów z <br /> deficytami rozwojowymi. Zawarte w publikacji <br /> ćwiczenia terapeutyczne umożliwiają <br /> skompensowanie lub złagodzenie zaburzeń percepcji <br /> wzrokowej, słuchowej oraz kinestetycznej. Ponadto <br /> publikacja zawiera zestaw ćwiczeń wstępnych do <br /> nauki mowy oraz opis metod charakterystycznych <br /> dla pedagogiki specjalnej. Polecam tą książkę <br /> terapeutom, logopedom, oraz nauczycielom, którzy <br /> uczą uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.


Celina Mach
24 października 2009

Już dwa lata korzystam z programów. Stwierdzam , <br /> ze są bardzo przydatne w mojej pracy zawodowej. <br /> Mam w swojej klasie dziecko z niepełnosprawnością w <br /> stopniu umiarkowanym, dzięki tej pozycji, która <br /> ukazała się na rynku moja praca nabrała blasku. <br /> Często borykam się z problemem napisania <br /> poprawnego, przejrzystego programu. Program ten <br /> pozwolił mi wzbogacić moją pracę z dziećmi z <br /> upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, <br /> wykorzystać ćwiczenia zawarte w programie, co <br /> umożliwiło odnoszenie sukcesów przez moich <br /> uczniów, a ja czuję że moja praca jest <br /> efektywniejsza i daje mi dużo satysfakcji.


Angelika Bartelik
25 października 2009

Jestem bardzo zadowolona z zakupu tej pozycji. Do <br /> poszczególnych treści kształcenia, adekwatnie <br /> dobrano zoperacjonalizowane cele edukacyjne. <br /> Każdy nauczyciel uczący dzieci niepełnosprawne <br /> może wybrać z tych programów te treści i <br /> oczekiwane osiągnięcia. Gorąco polecam ta pozycje <br /> wszystkim terapeutom, oligofrenopedagogom oraz <br /> pedagogom.


Michał
26 października 2009

Programy rewelacyjne. Kupiłem wszystkie trzy <br /> części, które pomogły mi dopasować do konkretnego <br /> ucznia indywidualny program. Realizuje np. program <br /> klasy drugiej podstawowej pomimo,że uczeń <br /> uczęszcza do klasy czwartej. Podstawa programowa <br /> jest ta sama do szkoły podstawowej i gimnazjum. I <br /> oto właśnie chodzi. Jeżeli dziecko ma górną granice <br /> upośledzenia umiarkowanego to realizuje program z <br /> tej klasy do której uczeń uczęszcza jeżeli środkową <br /> lub dolna to obniżam klasy w tym programie. Program <br /> jest rewelacyjny tylko trzeba umieć z nim pracować. <br /> Polecam!!!


Maria Drawc
28 października 2009

Cieszę się, że podczas opracowywania <br /> "Indywidualnego programu edukacyjno-<br /> terapeutycznego" dla swoich uczniów mogę <br /> korzystać nie tylko z podstawy programowej dla <br /> uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym, <br /> lecz również z opracowanej publikacji. Zawarte w niej <br /> ćwiczenia umożliwiają dobór stopnia trudności zadań <br /> do możliwości psychofizycznych dziecka. <br /> Umieszczone w programie treści mogą wykorzystać <br /> nauczyciele. którzy uczą dzieci upośledzone w <br /> stopniu umiarkowanym


Joanna Almakiewicz
1 listopada 2009

Celem prezentowanych Indywidualnych Programów Edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci upośledzonych umysłowo jest osiąganie przez wychowanków możliwego do zaakceptowania poziomu dojrzałości społecznej i osobistej. Pozwalają im przystosować się do wymagań społeczeństwa. Cele sprowadzają się do kształtowania umiejętności współżycia z innymi ludźmi, dostosowania się i radzenia sobie z wymaganiami w pracy, właściwego obchodzenia się z urządzeniami użyteczności publicznej, wykorzystania wolnego czasu. Treści programu są tak dobrane, aby uczeń zrozumiał związki między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością.


Ludwika Styn
8 listopada 2009

Pracuję już trzeci rok z tym programem i jestem usatysfakcjonowana z jego struktury, treści, zawartości merytoryczno-metodycznej. Wykorzystuję opracowane IPET do opracowania IPET dla mojego ucznia. Znajduje się tam wiele cennych wskazówek, bogaty zestaw ćwiczeń i oczekiwanych osiągnięć. Z proponowanych obszarów, w których znajdują się treści kształcenia, zestaw oczekiwanych osiągnięć wybieram te ćwiczenia, które są dostosowane do możliwości mojego ucznia. Program jest bardzo elastyczny i funkcjonalny. Bardzo go polecam nauczycielom uczącym uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.


Sklep internetowy Shoper.pl