KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA – Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia

Dostępność: dostępny
Wysyłka w: do 7 dni roboczych (to jest czas przygotowania przesyłki i dostarczenia jej Odbiorcy)
Cena detaliczna: 26,00 zł 26.00
quantity szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 5 (Ilość ocen: 1)
Kod produktu: 750

Opis

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska

 

KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA – Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia

 

Publikacja ta z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, klas IV–VI oraz gimnazjów, a także nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów, psychologów, pracujących na co dzień z dziećmi z obniżoną normą intelektualną i trudnościami w nauce. Publikacja ułatwi nauczycielom założenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz umożliwi dostosowanie wymagań wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych konkretnego dziecka. W publikacji, oprócz zagadnień merytorycznych oraz zakresu wymagań edukacyjnych dla poszczególnych etapów nauczania, zamieszczono także wzór Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz dziesięć jej przykładów.

 

Kartę przygotowano w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 roku (Dz.U. z 2010 r. Nr 228 poz. 1487).

Dane techniczne

format B5
objętość 220 stron
oprawa miękka
ISBN 978-83-7134-590-6

Opinie o produkcie (1)

2 maja 2016

Publikacja zawiera zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia: – dla pierwszego etapu edukacyjnego z podziałem na poszczególne edukacje (edukacja wczesnoszkolna); – dla drugiego etapu edukacyjnego (klasy IV–VI); – dla trzeciego etapu edukacyjnego (gimnazjum). Przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców. Z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy: – nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, klas IV–VI oraz gimnazjów; – nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; – pedagogów, psychologów. Każdy zainteresowany nauczyciel znajdzie tu wskazówki i zalecenia, które umożliwią mu dostosowanie programu nauczania do potrzeb konkretnego dziecka. Dobierze takie treści, które według niego pozwolą nawet słabemu uczniowi odnieść sukces. Pozycja ta może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, przy czym zakres i sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia dotyczyć będą jedynie wiadomości podstawowych, w tym koniecznych. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: – posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; – posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; – z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych, typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; – ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); – ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; – słabo widzących i słabo słyszących oraz z niedosłuchem; – przewlekle chorych, na przykład na cukrzycę, epilepsję, porażenie mózgowe; – w stosunku do których zespół stwierdził potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia) Autorzy proponują wykorzystanie nie tylko różnorodnych form pracy indywidualnej, grupowej i zbiorowej o charakterze jednolitym lub zróżnicowanym , ale również różnych metod nauki czytania, pisania, liczenia kompensujących zaburzone deficyty rozwojowe . Podają sposoby osiągania zamierzonych celów edukacyjnych z podaniem planu działań wspierających( dostosowaniem wymagań edukacyjnych) do -indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych; - możliwości psychofizycznych ucznia; - cech osobowościowych; - preferowanego stylu uczenia się dziecka. Sądzę, że propozycje autorek w zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych przez nauczycieli bezpośrednio przy warsztacie pracy umożliwią im uzyskanie optymalnej jakości pracy dydaktycznej , a uczniom pozwolą osiągnąć sukcesy w nauce.

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl