Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników to nowa na polskim rynku kompleksowa monografia skierowana do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami dotyczącymi zdrowia uczniów, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły. Może być przydatna w działaniach na rzecz zdrowia podejmowanych w szkołach różnych typów (ogólnodostępnych i specjalnych). We współczesnym świecie – w obliczu gwałtownych, trudnych do przewidzenia zmian oraz wielu zagrożeń dla zdrowia ludzi – istnieje potrzeba zwiększenia udziału szkół w tych inicjatywach. Zdrowie stanowi zasób dla:

  • członków społeczności szkolnej
  • szkoły jako organizacji.

Książka ta przybliża zagadnienia istotne dla funkcjonowania placówek edukacyjnych, ale przede wszystkim stanowi odpowiedź na niedostatek na polskim rynku kompleksowych opracowań poświęconych wzajemnym relacjom między edukacją a zdrowiem. Odpowiedź tym bardziej istotną w obliczu pogłębiających się wyzwań, przed jakimi staje współczesne szkolnictwo, takich jak:

  • zachowania ryzykowne uczniów i przeciwdziałanie im
  • nasilające się problemy zdrowia psychicznego uczniów
  • specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów z chorobami przewlekłymi (jak astma, cukrzyca, padaczka, otyłość)
  • problemy uczniów z nieheteronormatywną tożsamością
  • niepełnosprawności u uczniów i wynikające z nich specjalne potrzeby edukacyjne
  • sytuacja demograficzna, społeczna i zawodowa nauczycieli
  • czynniki wpływające na zdrowie nauczycieli i ich samopoczucie zawodowe
  • przeciwdziałanie hałasowi w szkole
  • infrastruktura i warunki higieniczno-sanitarne w szkole
  • uczniowie ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi.

Szkoła jest ważnym miejscem, w którym zdrowie powinno być chronione oraz wzmacniane. W dalszej perspektywie może to się przyczynić do poprawy zdrowia społeczeństwa.

Zwracając uwagę na oczekiwania i potrzeby różnych środowisk i instytucji związanych z edukacją i propagowaniem działań na rzecz zdrowia, jestem przekonana, że […] książka znajdzie wielu odbiorców, między innymi reprezentantów/decydentów i organizatorów polityki edukacyjnej, dyrektorów szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, leczniczo-terapeutycznych i resocjalizacyjnych, czynnych zawodowo nauczycieli, wychowawców, pedagogów, organizatorów kształcenia podyplomowego nauczycieli, wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, a także rodziców.

Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek
 

Objętość
540 stron
Format
B5
Oprawa
Miękka
ISBN
9788383091358

Zostaw opinie

Restricted HTML

  • Dozwolone znaczniki HTML: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy web oraz email zostaną automatycznie skonwertowane w odnośniki