Zapowiedzi wydawnicze

 

Francine Lussier

100 pomysłów, jak lepiej radzić sobie z ADHD

ISBN:978-83-7744-196-1

ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe.

 

Anna Różańska-Gał, Joanna Kuś, Joanna Wasilewska-Kogut

60 zabaw żłobkowych. Materiały dla opiekunów, psychologów i logopedów

ISBN: 978-83-8080-288-9

Witamy w żłobku! Miejscu, które przez ostatnie dwadzieścia lat przeszło ogromną przemianę. Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.

 

Żanetta Lemańska

Kolorowy świat Wiktorii. Cz.2

Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym

ISBN:978-83-8080-311-4

Kolorowy świat Wiktorii to karty pracy adresowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja może stanowić zarówno samodzielny, jak i uzupełniający materiał ćwiczeniowy przeznaczony do pracy na lekcjach lub na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach specjalnych, a także z oddziałami integracyjnymi. Kompleksowy zestaw kart pracy zawiera: teksty do czytania i pisania w liniaturze, krzyżówki z ilustrowanymi hasłami, rozsypanki wyrazowe i sylabowe, teksty z lukami do uzupełnienia, zadania utrwalające terminy „litera”, „głoska”, „sylaba” oraz kształtujące umiejętność rozróżniania znaków interpunkcyjnych, ćwiczenia dotyczące monografii liczb, dodawania i odejmowania w zakresie 20 na konkretach i z wykorzystaniem tabeli z ciągiem liczb, tematyczne kolorowanki i niedokończone rysunki.

 

 

Katarzyna Michalec

Fantastyczne krzyżówki ortograficzne

ISBN: 978-83-8080-305-3

Książka jest zbiorem krzyżówek ortograficznych dla dzieci. Zawarte w niej krzyżówki nie są nudnymi słupkami, tylko kolorowymi postaciami, zwierzętami czy pojazdami. Każda strona to nie tylko doskonały trening ortograficzny, ale także świetna zabawa i nowe wyzwanie. Zatem o nudzie nie ma mowy, a dzięki temu każde dziecko może miło i pożytecznie spędzić wolny czas. Publikacja może stanowić pomoc dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunów dzieci, a także rodziców.

 

 

Donatella Colina

150 zabaw ruchowych

978-83-7744-195-4

Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa:

• percepcji i kontroli ciała;

• równowagi i motoryki dużej;

• koordynacji ręka–oko i motoryki małej;

• sprawności grafomotorycznej;

• sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania.

Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier. Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka – nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.

 

Magdalena Jarosz. Ilustracje: Marcin Jeleń

Logopedyczne poszukiwania. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek j, l, li, r

ISBN: 978-83-8080-295-7

Logopedyczne poszukiwania. Głoski J, L, LI, R to zestaw poświęcony różnicowaniu tychże głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w grupach spółgłoskowych. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się 80 kart, które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.

 

 

Magdalena Jarosz. Ilustracje: Marcin Jeleń

Logopedyczne poszukiwania. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek syczących i szumiących

ISBN: 978-83-8080-296-4

Logopedyczne poszukiwania. Szereg syczący i szumiący to zestaw poświęcony różnicowaniu głosek szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz] oraz szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To także pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się łącznie 120 kart (60 kart do ćwiczenia głosek syczących oraz 60 kart poświęconych głoskom szumiącym), które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.

 

Kamila Dudziec, Hanna Głuchowska, Agnieszka Tarczyńska-Płatek

K i G na usługach głoski R. Utrwalanie głoski R po spółgłoskach K i G

ISBN: 978-83-8080-297-1

K i G na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [k] i [g]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, które mogą być wykorzystane zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Magdalena Jarosz

Ilustracje: Marcin Jeleń

Jedno słowo – dwa znaczenia. Materiał obrazkowy do zabawy z homonimami

ISBN: 978-83-8080-292-6

Jedno słowo – dwa znaczenia. Materiał obrazkowy do zabawy z homonimami to zestaw, który powstał z myślą o dzieciach i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej występującymi w wyniku dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu oraz dwujęzyczności. Jest również polecany dla osób dorosłych, które wymagają treningu językowego lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. Z zestawu homonimów mogą korzystać osoby dorosłe, u których występują zespoły otępienne, choroba Alzheimera czy afazja. Zestaw z pewnością dobrze będzie służyć nauczycielom, logopedom i terapeutom w ich pracy nad kształceniem systemu semantycznego (nazywanie rzeczowników) oraz syntaktycznego (budowanie zdań z wykorzystaniem różnych znaczeń homonimów). Karty mogą być więc pomocne nie tylko w trakcie zajęć logopedycznych czy rewalidacyjnych, ale również podczas ćwiczeń z dzieckiem w zaciszu domowym.

 

Magdalena Jarosz

Ilustracje: Marcin Jeleń

Mak i rak. Materiały do zabawy z rymami

ISBN: 978-83-8080-291-9

Mak i rak to pomoc, którą można z powodzeniem wykorzystać nie tylko na zajęciach logopedycznych, ale i rewawlidacyjnych czy korekcyjno-kompensacyjnych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Niniejsza pomoc kształtuje słuch fonemowy, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, a także koncentrację słuchową oraz umiejętność analizy i syntezy słuchowej. Wzbogaca również słownictwo dziecka i rozbudza wyobraźnię. Umiejętne wyszukiwanie rymów to bardzo istotny krok w rozwoju poprawnej wymowy. To także bardzo dobre ćwiczenie językowe.

 

 

Irena Daniel

Bajkowe ćwiczenia logopedyczne

ISBN: 978-83-8080-270-4

Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię.

 

 

Katarzyna Janiszewska

Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi

ISBN: 978-83-8080-241-4

Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy.

 

 

Jacek Stojanowski

Tacy jesteśmy. Karty pracy dla dzieci z problemami w zachowaniu oraz trudnościami z wyrażaniem i nazywaniem emocji

ISBN: 978-83-8080-251-3

Dzięki kartom pracy Tacy jesteśmy uczniowie poznają swoje cechy charakteru i emocje, które najczęściej się u nich pojawiają. Uczą się nad nimi panować, dowiadują się, z czego one mogą wynikać i do czego prowadzić. Poznają również sposoby rozwijania dobrych cech charakteru oraz skutecznego zapanowania nad tymi złymi. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z problemami emocjonalnymi, a także problemami z zachowaniem i wyrażaniem oraz nazywaniem emocji. Karty pracy zawierają zarówno zadania, dzięki którym uczeń może na podstawie tekstu lub ilustracji opowiedzieć o cechach charakteru, stanach emocjonalnych, przeanalizować różne sytuacje społeczne, jak i takie, podczas wykonywania których aktywność dziecka polega na rysowaniu, kolorowaniu, wycinaniu oraz wklejaniu.

 

  

 

Aneta Lica i Zenon Lica

Po polsku? Tak!

Elementarz dla cudzoziemców do nauki języka polskiego.

Zeszyt ćwiczeń dla cudzoziemców do nauki języka polskiego, cz. 1

Zeszyt ćwiczeń dla cudzoziemców do nauki języka polskiego, cz. 2

ISBN: 978-83-8080-271-1 (elementarz)

ISBN: 978-83-8080-272-8 (ćwiczenia, cz. 1)

ISBN: 978-83-8080-273-5 (ćwiczenia, cz. 2)

„Po polsku? Tak!” to seria przeznaczona dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Może być wykorzystywana na zajęciach grupowych i indywidualnych. W skład serii wchodzą elementarz i dwa zeszyty ćwiczeń, do wszystkich części dołączone są płyty z nagranymi dialogami, tekstami i piosenkami. Całość w sposób kompleksowy pozwala na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe ilustracje inspirują do podejmowania rozmów na tematy bliskie dzieciom, czemu służy odpowiedni dobór słownictwa z zakresu różnych kręgów tematycznych (np. pierwsze kontakty, przybory szkolne, jedzenie, wygląd, czynności wykonywane w domu, w szkole, latem, zimą) powiązanych z określonymi zagadnieniami gramatycznymi.

 

 

 

 

Olga Kłodnicka

Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 3

ISBN: 978-83-8080-267-4

Prace domowe. Poziom 3 to pozycja skierowana głównie do nauczycieli i terapeutów dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jej celem jest ułatwienie współpracy terapeutycznej z rodzicami. Otrzymują oni bowiem gotowe karty do pracy z dzieckiem wraz z krótką informacją na temat tego, jaki jest cel proponowanych zadań. Pozycja ta jest kontynuacją serii Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 1 oraz Poziom 2. Karty przeznaczone są dla dzieci, które poznały już litery i cyfry. Zadania skupiają się głównie na rozwijaniu słuchu fonematycznego, nauce pisania i czytania ze zrozumieniem, doskonaleniu umiejętności matematycznych, w tym nauce dodawania i odejmowania oraz usprawnianiu funkcji wzrokowych.

 

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek L, R

ISBN: 978-83-8080-258-2

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [l] oraz [r]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami [l], [r] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole pod¬czas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN: 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

 

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl