Zapowiedzi wydawnicze

Anna Miechowska

Znów mówię 3. Ćwiczenia językowe do terapii afazji

ISBN 978-83-8080-421-0

Książka jest kontynuacją poprzednich publikacji pod wspólnym tytułem Znów mówię, czyli kompleksowym zestawem ćwiczeń logopedycznych i poznawczych dla osób z zaburzeniami afatycznymi. Materiał podzielony został na dwie części – w pierwszej znajdują się ćwiczenia łatwiejsze, oparte na wyrazach i zwrotach o dużej frekwencji i ustalonej łączliwości. Znaleźć w niej można również zadania na rozumienie. Druga część to więcej ćwiczeń stymulujących funkcje językowe oraz procesy poznawcze – materiał jest skierowany głównie do osób dotkniętych trudnościami aktualizacyjnymi.

 

Dominika Jakrzewska

Poznaję sekrety zwierząt. Zbiór tekstów i ćwiczeń usprawniających czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje poznawcze dla uczniów zagrożonych dysleksją

ISBN 978-83-8080-448-7

Prezentowana publikacja to zestaw tekstów przygotowanych dla uczniów chcących usprawnić umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz zagrożonych dysleksją, którzy na drodze zdobywania tej umiejętności napotkali trudności i niekiedy bardzo niechętnie czytają. Teksty powstały dzięki analizie dziecięcych zainteresowań, abstrahują od czytanek elementarzowych, lektur, wydarzeń szkolnych. Poznając sekrety dzikich zwierząt, spotykamy się na neutralnym gruncie.

Każdy tekst został opatrzony zestawem ćwiczeń językowych, ortograficznych, gramatycznych, rozwijających pamięć, koncentrację, mowę i myślenie. Teksty doskonale uzupełnią zajęcia szkolne, terapeutyczne, rewalidacyjne oraz pracę domową uczniów z rodzicami.

Katarzyna Chrąściel

Oburęczne stuki-puki. Ćwiczenia doskonalące koordynację obupółkulową

ISBN 978-83-8080-436-4

Niniejsza publikacja zawiera szereg zadań, których zasadniczym celem jest wspieranie procesu integracji obupółkulowej mózgu. Sprzyja ona rozwijaniu zdolności używania prawej i lewej strony ciała w tym samym czasie lub naprzemiennie.

Ćwiczenia zamieszczone w niniejszej książce mają charakter ruchowy. Zadaniem dziecka jest wystukanie na kolorowych „klawiszach” umieszczonych u dołu strony kodu składającego się z kolorowych punktów, podanego u góry strony. Najprostsze zadania składają się z kodów trójkolorowych, najtrudniejsze – siedmiokolorowych. Wraz ze wzrostem stopnia trudności ćwiczeń zmianie ulega także długość kodu.

Anna Tońska-Szyfelbein

Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy
Część 6: Odmiana czasownika

ISBN 978-83-8080-370-1

Publikacja obejmuje ćwiczenia dotyczące odmiany czasownika przez osoby, liczbę, czas oraz rodzaj. Materiał po­dzielony został na trzy grupy. Są to: karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez czas oraz rodzaj, karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez osobę i liczbę oraz karty z obrazkami do opowiadania lub odpowiadania na pytania. Zestaw przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.

 

Magdalena Hinz

Kropkowanki. Ćwiczenia do wykorzystania w terapii pedagogicznej oraz na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych

ISBN 978-83-8080-445-6

„Kropkowanki” to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:

• percepcji wzrokowej,
• koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• koncentracji,
• orientacji przestrzennej,
• umiejętności grafomotorycznych.

Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne, staranne przeczytanie słów. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

Układam po kolei. Materiały edukacyjno-dydaktyczne

ISBN 978-83-8080-427-2

Publikacja „Układam po kolei” powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej uczniowie mogą poznawać różnego rodzaju zjawiska oraz inne elementy dnia codziennego, które występują w ustalonej kolejności, lub utrwalać zdobytą już wiedzę.

Materiały znajdujące się w teczce można podzielić na kilka bloków tematycznych: pory roku, miesiące, dni tygodnia, określenia dni, pory doby, posiłki, zegary, litery oraz cyfry, etapy życia człowieka, etapy rozwoju roślin i zwierząt.


 

Aleksandra Brzeska, Agnieszka Omasta

Rysuję samodzielnie. Nauka rysowania z wykorzystaniem planu aktywności

ISBN: 978-83-8080-424-1

„Rysuję samodzielnie” to pomoc dydaktyczna stworzona dla terapeutów, nauczycieli, a także rodziców, którzy pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być również wykorzystana w pracy z najmłodszymi rozpoczynającymi swoją przygodę z rysowaniem. Z publikacji można korzystać na zajęciach indywidualnych oraz grupowych, zarówno w przedszkolu, w szkole, jak i w domu. Prezentowane materiały mają pomóc dzieciom w nauce samodzielnego rysowania i rozwijaniu umiejętności grafomotorycznych, które są niezbędne dla okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Do tego celu wykorzystano technikę uczenia, jaką jest plan aktywności. W teczce znajduje się zestaw 10 obrazków, których instrukcja rysowania znajduje się na 51 kartach, oraz zeszyt z opisem publikacji.  

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium