Zapowiedzi wydawnicze

 

Tali Field Berman, Abby Rappaport

Baw się i rośnij. Ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne

ISBN: 978-83-7744-180-0

Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie.

Joanna Chromik-Kovačs, Izabela Banaszczyk, Justyna Zdrojewska

Jak pracować z dzieckiem z ADHD. Poradnik dla rodziców i nauczycieli

ISBN: 978-83-7744-177-0

Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania:

  • jak rozpoznać typowe objawy ADHD;
  • jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole;
  • jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.

To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie. 

dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika

Anna Jarosz

Wcześniej, teraz, później. 36 sytuacji doskonalących myślenie przyczynowo-skutkowe

ISBN: 978-83-8080-222-3

Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach:

1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku.

2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji.

3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia.

Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.

Iwona Wąsik

Matematyczny trening dla uczniów. Zadania i ćwiczenia rozwijające oraz doskonalące myślenie matematyczne

ISBN: 978-83-8080-232-2

Matematyczny trening… to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m.in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.

Katarzyna Michalec

301 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci

ISBN: 978-83-8080-234-6

Niniejsza książka jest kontynuacją poprzednich publikacji zawierających 101 oraz 201 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci. Znajdziemy w niej jeszcze więcej ćwiczeń i zagadek. Książka zawiera aż 301 różnych zadań, takich jak rebusy, ćwiczenia oparte na skojarzeniach, polegające na szukaniu różnic i podobieństw, budowaniu i uzupełnianiu zdań, łączeniu w pary pasujących do siebie zagadnień, a także działania matematyczne, kolorowanki, labirynty, krzyżówki i wiele innych. O nudzie nie ma zatem mowy, a dzięki zaproponowanym zadaniom każde dziecko z pewnością miło i pożytecznie spędzi wolny czas. Publikacja może być pomocna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunów dzieci, a także rodziców.

Połącz w pary

ISBN: 978-83-8080-224-7

Celem publikacji jest rozwijanie spostrzegawczości oraz zdolności logicznego myślenia. Dodatkowo uczeń ćwiczy koncentrację, percepcję wzrokową oraz kształci umiejętność argumentowania. Zadaniem dziecka jest połączenie w pary wszystkich obrazków znajdujących się na stronie według podanego kryterium. Na początku pracuje z figurami, cyframi, literami i wyrazami, a dopiero potem z obrazkami. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Magdalena Hinz

Karty pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi

ISBN: 978-83-8080-220-9

Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to:

• sprawność manualna,

• grafomotoryka,

• percepcja wzrokowa,

• percepcja słuchowa,

• pisanie,

• czytanie.

Katarzyna Michalec

Trudne R. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski R

ISBN: 978-83-8080-233-9

Książka zawiera zbiór krótkich opowiadań dla dzieci w wieku przedszkolnym. Każda z historyjek poświęcona jest głosce r, dzięki czemu mali czytelnicy mogą doskonalić jej wymowę i poszerzać słownictwo. Dodatkowo do każdego opowiadania dołączona jest krzyżówka, co jeszcze bardziej umili czytanie. Jej rozwiązanie nie będzie stanowiło żadnego problemu, gdyż wszystkie wyrazy można znaleźć w tekście. Publikacja może stanowić źródło inspiracji dla rodziców, nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich, których interesuje prawidłowy rozwój mowy dziecka.

   

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Mój rok. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

ISBN: 978-83-8080-214-8 (część 1)

ISBN: 978-83-8080-215-5 (część 2)

ISBN: 978-83-8080-216-2 (część 3)

ISBN: 978-83-8080-217-9 (część 4)

Karty pracy przeznaczone są dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel mógł zastosować je na wiele sposobów, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów.

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Uczę się z kartami pracy. Podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

ISBN: 978-83-8080-228-5

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik zawiera duże zdjęcia, ilustracje oraz teksty. Pytania u dołu strony to propozycje do swobodnego wykorzystania w celu zindywidualizowania pracy z uczniem. 

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Poznaję i rozumiem świat. Podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, dla przedszkoli i zespołów rewalidacyjno-wychowawczych

ISBN: 978-83-8080-227-8

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością w stopniu znacznym oraz ze sprzężeniami. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Publikacja zawiera duże zdjęcia i ilustracje w izolacji oraz etykiety zapisane dużymi literami. Jest tak skonstruowana, aby nauczyciel miał wiele możliwości jej zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Do serii "Poznaję i rozumiem świat" należą także 4 teczki z kartami pracy oraz przewodnik dla nauczyciela.  

 

Tomasz Klaman

Piosenki do masowania i kołysania. Zabawy z muzyką dla dzieci

ISBN: 978-83-8080-236-0

Jest to zbiór piosenek i zabaw dla dziecka oraz jego mamy i taty. Znajdziemy tu masażyki, zabawy paluszkowe, piosenki do masowania oraz kołysanki. Różnią się one jednak od utworów, które pamiętamy z dzieciństwa. Jedne cechuje „współczesna nuta”, inne zaś – wyjątkowa delikatność. Wszystkie natomiast są autorskie, czyli niepowtarzalne, oraz wesołe i pozytywne. To owoc wieloletniej współpracy Autora z dziećmi, z której nieustająco czerpie energię, inspirację oraz radość. Piosenki te pozwolą Wam, Drodzy Rodzice, spędzić nieszablonowo czas ze swoimi pociechami. Wspólna zabawa, miły dotyk i radosne masażyki to gotowa recepta na szczęście Waszego dziecka. 

Wszystko słyszę! Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową

ISBN: 978-83-8080-225-4

Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne. 

Małgorzata Kobus, Marzena Polinkiewicz

Zdania obrazkowo-wyrazowe. Materiał do terapii głosek s, z, c, dz

ISBN: 978-83-8080-229-2

Czwarta część zeszytu ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo- wyrazowe” obejmuje swoim zakresem terapię głosek syczących, tj. s, z, c, dz. Tym samym rozpoczynamy blok ćwiczeń dedykowanych trzem szeregom, które, jak wiemy z doświadczenia, sprawiają maluchom wiele trudności. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek syczących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.

Barbara Czarnik

Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek SZ, Ż, CZ, DŻ

ISBN:978-83-8080-167-7

Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach. 

Renata Malek

Dzień dobry, moje kłopoty! Pomoc dla uczniów z trudnościami w zachowaniu w codziennych sytuacjach społecznych. Opowiadania i karty pracy

ISBN:978-83-8080-199-8

Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia – czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.

Elżbieta Suwalska

Ćwiczenia z Ą – Ę, DŻ – DŻDŻ, EM, EN, OM, ON do zastosowania w terapii pedagogicznej, na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych z uczniami w wieku 13+

ISBN:978-83-8080-212-4

Materiał zaproponowany w publikacji można wykorzystać podczas terapii pedagogicznej, zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Dzięki ćwiczeniom uczeń przede wszystkim utrwali prawidłową pisownię i zasady obowiązujące w języku polskim. Dodatkowo między innymi będzie doskonalił syntezę i analizę literową, sylabową oraz wyrazową, percepcję wzrokową, cierpliwość, uważność, a także wzbogaci zasób słownictwa i poszerzy swoją wiedzę polonistyczną, przyrodniczą oraz geograficzną. Do osiągnięcia założonych celów, oprócz tekstów, służą różnorodne ćwiczenia, w tym zakreślanki, rozsypanki, szyfrowanki, przeskakiwanki, logogryfy i krzyżówki.  

 

Tworzenie ciągów

ISBN 978-83-8080-175-2

Celem publikacji jest rozwijanie spostrzegawczości oraz zdolności logicznego myślenia. Dodatkowo uczeń ćwiczy koncentrację, percepcję wzrokową oraz kształci umiejętność argumentowania. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków w kolejności określonej w poleceniu, na przykład od najmniejszego do największego, od najszybszego do najwolniejszego, od najstarszego do najnowszego. Na początku pracuje z figurami, cyframi, literami i wyrazami, a dopiero potem z obrazkami. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym

 

 

Kamila Dudziec, Hanna Głuchowska, Agnieszka Tarczyńska-Płatek

P i B na usługach głoski R. Utrwalanie głoski R po spółgłoskach P i B

ISBN: 978-83-8080-213-1

P i B na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [p] i [b]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Barbara Czarnik

Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek Ś, Ź, Ć, DŹ

ISBN: 978-83-8080-169-1

Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.

 

  

Barbara Czarnik

Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek S, Z, C, DZ

ISBN: 978-83-8080-168-4

Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 62 zadaniach

Katarzyna Michalec

201 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci

ISBN: 978-83-8080-208-7

Niniejsza książka to kontynuacja publikacji „101 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci”. Została przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera 201 różnych ćwiczeń na spostrzegawczość, rebusów, kolorowanek, krzyżówek, labiryntów, zagadek, łamigłówek polegających na łączeniu sylab, uzupełnianiu zdań i wiele innych. Kolorowe obrazki i różnorodność zadań zachęcą do skorzystania z książki niejednego małego miłośnika łamigłówek. Niniejsza publikacja może być pomocna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunów dzieci, a także rodziców.

 

 

 

 

 

 

  

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl