Zapowiedzi wydawnicze

 

Mone Welsche

Ukierunkowana na relacje pedagogika ruchu według koncepcji Weronikie Sherborne

ISBN: 978-83-7744-193-0

Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunko¬wanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.

 

Jacek Stojanowski

Tacy jesteśmy. Karty pracy dla dzieci z problemami w zachowaniu oraz trudnościami z wyrażaniem i nazywaniem emocji

ISBN: 978-83-8080-251-3

Dzięki kartom pracy Tacy jesteśmy uczniowie poznają swoje cechy charakteru i emocje, które najczęściej się u nich pojawiają. Uczą się nad nimi panować, dowiadują się, z czego one mogą wynikać i do czego prowadzić. Poznają również sposoby rozwijania dobrych cech charakteru oraz skutecznego zapanowania nad tymi złymi. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z problemami emocjonalnymi, a także problemami z zachowaniem i wyrażaniem oraz nazywaniem emocji. Karty pracy zawierają zarówno zadania, dzięki którym uczeń może na podstawie tekstu lub ilustracji opowiedzieć o cechach charakteru, stanach emocjonalnych, przeanalizować różne sytuacje społeczne, jak i takie, podczas wykonywania których aktywność dziecka polega na rysowaniu, kolorowaniu, wycinaniu oraz wklejaniu.

 

Anna Niklewska

W drodze na spotkanie z moją córką

ISBN: 978-83-8080-253-7

„Wśród lektur na temat autyzmu szczególne miejsce zajmują książki napisane przez rodziców. Na polskim rynku wydawniczym wciąż jest to bardzo rzadki rodzaj publikacji, a ma on ogromną wartość. Z tym większym zadowoleniem należy więc przyjąć książkę Anny Niklewskiej: poruszającą, szczerą, piękną opowieść matki o życiu i rozwoju Oli, dorosłej już dzisiaj kobiety z autyzmem. Jest to historia poszukiwania drogi do własnego dziecka, coraz lepszego rozumienia jego potrzeb oraz budowania silnej, opartej na zaufaniu i bliskości więzi”

(fragment recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)

  

 

Aneta Lica i Zenon Lica

Po polsku? Tak!

Elementarz dla cudzoziemców do nauki języka polskiego.

Zeszyt ćwiczeń dla cudzoziemców do nauki języka polskiego, cz. 1

Zeszyt ćwiczeń dla cudzoziemców do nauki języka polskiego, cz. 2

ISBN: 978-83-8080-271-1 (elementarz)

ISBN: 978-83-8080-272-8 (ćwiczenia, cz. 1)

ISBN: 978-83-8080-273-5 (ćwiczenia, cz. 2)

„Po polsku? Tak!” to seria przeznaczona dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Może być wykorzystywana na zajęciach grupowych i indywidualnych. W skład serii wchodzą elementarz i dwa zeszyty ćwiczeń, do wszystkich części dołączone są płyty z nagranymi dialogami, tekstami i piosenkami. Całość w sposób kompleksowy pozwala na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe ilustracje inspirują do podejmowania rozmów na tematy bliskie dzieciom, czemu służy odpowiedni dobór słownictwa z zakresu różnych kręgów tematycznych (np. pierwsze kontakty, przybory szkolne, jedzenie, wygląd, czynności wykonywane w domu, w szkole, latem, zimą) powiązanych z określonymi zagadnieniami gramatycznymi.

 

 

 

Małgorzata Barańska

Znam litery doskonale! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klas młodszych

ISBN: 978-83-8080-249-0

W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w:

• niewystarczającej znajomości liter;

• niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej;

• braku znajomości właściwej techniki czytania. Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania.

Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania. Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie liczby właściwych ćwiczeń mających na celu:

• powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami;

• wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.

Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne oraz ćwiczenia mają na celu przede wszystkim ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery małe i wielkie drukowane oraz małe i wielkie pisane. W skład publikacji wchodzą:

1. pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego wykorzystania;

2. karty ćwiczeń;

3. broszurka z propozycjami zabaw i gier.

 

 

Stephen Lockwood

Modelowanie z użyciem nagrań wideo. Strategie wzrokowe wspierające osoby ze spektrum autyzmu

ISBN: 978-83-7744-192-3

Istnieje wiele strategii o udowodnionej skuteczności wspierających osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) – takich jak podpowiedzi, wzmacnianie, analiza zadań, metoda wyodrębnionych prób (DTT), trening umiejętności społecznych oraz osłabianie. Wielu uczniów z autyzmem bardzo pozytywnie odnosi się do wskazówek wizualnych, które mogą znacząco pomóc im w generalizowaniu abstrakcyjnego pojęcia. Niniejsza książka kompleksowo przedstawia, jak można przygotować pomoce terapeutyczne w postaci materiałów wideo, a następnie wykorzystać je w pracy z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

Tony Attwood

Poznajemy uczucia. Poznawczo-behawioralna terapia złości dla osób z zespołem Aspergera

ISBN: 978-83-7744-190-9

Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.

 

Tony Attwood

Poznajemy uczucia. Poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera

ISBN: 978-83-7744-189-3

Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.

 

 

Helen Taylor, Vicki Grahame, Helen McConachie, Ann Le Conteur, Jacqui Rodgers, Jan O’Neill, Ann Ozsivadjian, Emma Honey, Kate Sofronoff

Poznajemy uczucia: podręcznik pracy z lękiem. Przewodnik dla trenerów grupowych

ISBN: 978-83-7744-188-6

Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Niniejszy przewodnik przeznaczony jest dla osób, które pracują z dziećmi z zespołem Aspergera zmagającymi się z silnym lękiem, i stanowi uzupełnienie książki Poznajemy uczucia. Poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera. Autorki w przystępnej, uporządkowanej formie zebrały cenne doświadczenia zdobyte podczas prowadzenia zajęć w różnych placówkach i omówiły praktyczne kwestie, które powinny uwzględnić organizatorzy sesji. W tomie znalazły się też wskazówki dotyczące wyboru i szkolenia trenerów, określenia poziomu grupy oraz współpracy z rodzicami.

 

 

Redakcja naukowa: Maria Kielar-Turska, Stanisław Milewski

Język w biegu życia

ISBN: 978-83-7744-151-0

Walory naukowe i edukacyjne tekstów zamieszczonych w tomie są niezaprzeczalne – Autorzy ukazują w perspektywach badawczych szeregu dyscyplin (m.in. językoznawstwa, psychologii, psycholingwistyki, logopedii) istotne zagadnienia dotyczące języka: jego genezy, opanowywania go w toku rozwoju osobniczego, zmian w posługiwaniu się nim na różnych etapach życia, w kontekście przemian cywilizacyjnych, roli języka w interakcjach społecznych oraz w funkcji poznawania i reprezentowania rzeczywistości. Zamiar redaktorów naukowych monografii dotyczący przygotowania, wraz z zaproszonymi do współtworzenia tomu naukowcami, publikacji prezentującej aktualny stan wiedzy o języku został zrealizowany z sukcesem. Książka zapewne okaże się interesująca i przydatna dla specjalistów-praktyków zajmujących się ludźmi z problemami w komunikowaniu się oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są językowe aspekty funkcjonowania człowieka, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.

Z recenzji prof. UMCS, dr hab. Urszuli Mireckiej

 

 

Konik Karusek i przyjaciele. Opowiadania logopedyczne z kartami pracy

ISBN: 978-83-8080-268-1

Publikacja skierowana jest do rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego, terapeutów i logopedów, osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jej zawartość to krótkie opowiadania, które obok treści zawierają ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej. Są to ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, których celem jest wprowadzenie i utrwalanie prawidłowych nawyków oddechowych oraz wzmacnianie i usprawnianie mięśni narządów artykulacyjnych. Oczywiście nie zastąpią one w żaden sposób terapii logopedycznej w gabinecie, która jest konieczna w przypadku dzieci z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, mogą jednak być przyczynkiem do poświęcenia krótkiej chwili w domu, w przedszkolu, w gabinecie na rozwijanie mowy poprzez zabawę.

 

 

Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 3

ISBN: 978-83-8080-267-4

Prace domowe. Poziom 3 to pozycja skierowana głównie do nauczycieli i terapeutów dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jej celem jest ułatwienie współpracy terapeutycznej z rodzicami. Otrzymują oni bowiem gotowe karty do pracy z dzieckiem wraz z krótką informacją na temat tego, jaki jest cel proponowanych zadań. Pozycja ta jest kontynuacją serii Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 1 oraz Poziom 2. Karty przeznaczone są dla dzieci, które poznały już litery i cyfry. Zadania skupiają się głównie na rozwijaniu słuchu fonematycznego, nauce pisania i czytania ze zrozumieniem, doskonaleniu umiejętności matematycznych, w tym nauce dodawania i odejmowania oraz usprawnianiu funkcji wzrokowych.

 

 

Obrazkowa książka kucharska

ISBN: 978-83-8080-206-3

W Obrazkowej książce kucharskiej można znaleźć przepisy na codzienne śniadania lub desery. To publikacja do wykorzystania w domu oraz na zajęciach w przedszkolu, szkole, na warsztatach terapii zajęciowej czy kółkach zainteresowań w domach kultury. Obrazkowa książka kucharska to pozycja, jakiej jeszcze nie było na rynku wydawniczym! Całkowite zwizualizowanie przepisów jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy na co dzień „myślą obrazami”. Zaletą publikacji jest nie tylko rozpisanie czynności krok po kroku, ale także zaprezentowanie aktywności i produktów za pomocą zdjęć i symboli. Dodatkowo książka zawiera zwizualizowaną instrukcję obsługi. Kolejnym atutem pozycji są dołączone do niej karty pracy umożliwiające podsumowanie doświadczeń zmysłowych. To wszystko sprawia, że Obrazkowa książka kucharska będzie wspaniałym towarzyszem w zmaganiach kuchennych zarówno osób z autyzmem, afazją, jak i dzieci, które potrzebują wsparcia podczas czytania.

 

 

 

Anna Miechowska

Znów mówię 2. Materiał językowy i obrazkowy do terapii afazji

ISBN: 978-83-8080-260-5

Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych.

 

 

 

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek L, R

ISBN: 978-83-8080-258-2

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [l] oraz [r]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami [l], [r] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole pod¬czas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN: 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

 

Małgorzata Kobus, Marzena Polinkiewicz

Zdania obrazkowo-wyrazowe. Materiał do terapii głosek sz, ż, cz, dż

ISBN: 978-83-8080-230-8

Kolejna część serii ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” obejmuje swoim zakresem terapię głosek szumiących, tj. sz, ż, cz, dż. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek szumiących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju. Proponowane ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez logopedów oraz przez rodziców, ponieważ w ciekawy sposób angażują dziecko i dorosłego w terapię. Konstrukcja zadań powoduje, że maluch nie tylko ćwiczy wymowę, ale także percepcję wzrokową i słuchową, prawidłową odmianę wyrazów oraz wzbogaca słownictwo. Zeszyt ćwiczeń został tak skomponowany, aby głoski szumiące były utrwalane w wyrazach, zdaniach oraz w mowie spontanicznej, po uprzednim wywołaniu głosek w izolacji i utrwaleniu ich w sylabach. Duża część materiału poświęcona została różnicowaniu głosek szumiących i syczących oraz wyrazom, zdaniom, w których nagromadzone są głoski trudne.

 

 

 

 

Elżbieta Konopacka

Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku

ISBN: 978-83-8080- 254-4

Książeczka Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz o nauczycielach, terapeutach i rodzicach. Wszystkie zaproponowane zabawy można z powodzeniem przeprowadzać zarówno z grupą dzieci, jak i podczas indywidualnych zajęć terapeutycznych. Pozycja ta może być również inspiracją dla rodziców, którzy chcą pozytywnie wpływać na rozwój procesów integracji sensorycznej u swoich dzieci. Aktywności sugerowane w książeczce angażują najważniejsze układy zmysłowe, które są podstawą prawidłowego rozwoju dziecka. Są to: układ przedsionkowy, proprioceptywny i dotykowy.

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl