Zapowiedzi wydawnicze

 

Katarzyna Michalec

Smyki ze smykami kodują guzikami. Ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość i koncentrację

ISBN 978-83-8080-367-1

Książka zawiera 50 ukrytych obrazków, które należy odkodować. Zabawa polega na kolorowaniu guzików. Na każdej planszy jest ich 100. Kolorujemy wybrane guziki, którym jest przypisany odpowiedni numer i litera oraz kolor. Są one wyszczególnione pod planszą. Odkrywanie kolejnych obrazków to nie tylko świetna zabawa, ale także doskonały trening spostrzegawczości i koncentracji.

 

Renata Malek

Co zrobisz? Jak się zachowasz? Ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych

ISBN 978-83-8080-345-9

W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji.

Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:

1 – nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;

2 – rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;

3 – rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy;

4 – myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań;

5 – wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.

 

 

 

 

Czytanki – wyrazy. Materiały do nauki czytania metodą sylabową

ISBN 978-83-8080-362-6

Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które zaczynają czytać lub mają trudności z opanowaniem tej umiejętności. Za pomocą tej książki dziecko uczy się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy są zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Prezentowana książka jest wzorowana na opracowaniu Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową. Przyjęto tu taką samą zasadę nauki jak w przytoczonej publikacji. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Na stronach parzystych znajdują się wyrazy zbudowane z poznanych już liter, ułożone od najłatwiejszych do najtrudniejszych do przeczytania. Na stronach nieparzystych wszystkie te słowa są zapisane jeszcze raz, ale w dowolnej kolejności. W drugiej części książki znajdują się zestawy wyrazowe (zgrupowane według budowy oraz w sposób dowolny) służące do doskonalenia czytania. Zaletą Czytanek..., zwłaszcza zestawów wyrazowych, jest to, że wyrazy do czytania nie są ze sobą powiązane znaczeniowo, dzięki czemu dzieci nie będą uczyły się ich na pamięć i rzadziej będą próbowały je zgadywać, bo nie będą mogły domyślić się ich z kontekstu. Kontynuacją książki Czytanki – wyrazy jest publikacja Czytanki – zdania i teksty.

 

Magdalena Maniecka

Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski F, W

ISBN 978-83-8080-361-9

Prezentowana publikacja jest przeznaczona dla logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców. Podane w niej ćwiczenia są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od trzeciego roku życia. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek. Zaproponowane zadania doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację, pamięć i spostrzeganie, usprawniają motorykę małą poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie. Materiał może także posłużyć do ćwiczenia globalnego czytania wyrazów.

 

Renata Naprawa, Alicja Tanajewska

Uczę się samodzielności. Przewodnik dla nauczyciela

ISBN 978-83-8080-364-0

Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Renaty Naprawy i Alicji Tanajewskiej Uczę się samodzielności. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym (cz. 1: Samoobsługa, cz. 2: Uspołecznienie, cz. 3: Sfera poznawcza). Umożliwi nauczycielom monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia; zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.

 

 

Małgorzata Barańska

Ja was, palce, dobrze znam! Liczby, liczebniki, dni tygodnia i głoski ‒ ćwiczenia paluszkowe z wierszykami

ISBN 978-83-8080-327-5

Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu – i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam… to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.

 

 

Jacek Stojanowski

Doradztwo zawodowe Materiały edukacyjne dla klas 7-8 szkoły podstawowej

ISBN 978-83-8080-359-6

W kontekście doradztwa edukacyjnego oraz zawodowego istotą jest pokazanie wszystkich edukacyjnych oraz zawodowych możliwości, a przede wszystkim budowanie i rozwijanie umiejętności, bez których nie uda się sprawnie poruszać na każdym etapie kształcenia oraz na rynku pracy (podejmowanie trudnych decyzji, praca w grupie, poznawanie siebie, planowanie, rozwijanie zainteresowań). Doradztwo zawodowe rozumiane jako wybór jednego konkretnego zawodu nie ma w dzisiejszych czasach większego sensu, ponieważ różne okoliczności mogą sprawić, że dana osoba będzie wiele razy zmieniała miejsce pracy oraz zawód.

W prezentowanej publikacji znaleźć można między innymi treści związane z powyższymi zagadnieniami. Ponieważ jest ona przeznaczona dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej, poruszona zostanie również kwestia wyboru szkoły ponadpodstawowej. Książka zawiera liczne zadania praktyczne, aktywizujące uczniów. Konkretna wiedza „podręcznikowa” stanowi potrzebny i ważny element, ale nie będzie ona pełna bez praktyki. Dlatego też warto zaproponować szereg zadań czy nawet niewielkich projektów, które sprawią, że uczniowie będą się uczyć poprzez bezpośrednie kontakty z instytucjami zatrudnienia oraz podejmowanie wspólnych aktywności, mających na celu nauczenie ich współpracy w grupie, organizacji, zdobywania nowej wiedzy, twórczego rozwiązywania problemów.

 

 

Olga Kłodnicka

Co mnie otacza? Część 2

Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji

ISBN 978-83-8080-360-2

Prezentowana publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono najważniejsze słowa i pojęcia, a w ostatnim ważne dni i święta. Miniaturki obrazków znajdujące się na każdej karcie nie pozwalają zapomnieć o wcześniej omawianym materiale. Wszystkie działy są zakończone sprawdzianami wiadomości, które pozwolą rodzicowi bądź terapeucie ocenić, czy przedstawione treści zostało przez dziecko zapamiętane i zrozumiane.

 

 

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Ja i moje otoczenie. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

ISBN 978-83-8080-351-0 (część 1)

ISBN 978-83-8080-352-7 (część 2)

ISBN 978-83-8080-353-4 (część 3)

ISBN 978-83-8080-354-1 (część 4)

Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN.

 

 

Anna Busz

Emocjonalne SOS.

Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

ISBN 978-83-8080-357-2

Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze. Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne.

 

 

.

 

Dominika Jakrzewska

Abrakadabra! Czytam! Ćwiczenia usprawniające czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje poznawcze

ISBN 978-83-8080-332-9

Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się. 

 

Justyna Nizińska, Ewa Oleksy

Krzyżówki na cały rok dla dzieci uczących się czytać, pisać i rozwiązywać łamigłówki

ISBN 978-83-8080-336-7

Prezentowana publikacja to zbiór krzyżówek edukacyjnych dla najmłodszych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z czytaniem i pisaniem. Krzyżówki zawierają proste hasła pisane dużymi, drukowanymi literami oraz podpowiedzi obrazkowe. W każdej krzyżówce pojawiają się nazwy miesięcy, głównych świąt, pór roku oraz różnych atrybutów z nimi związanych, dzięki czemu dziecko poznaje i utrwala wiadomości związane z kalendarzem, a także poszerza słownik bierny i czynny. Atrakcyjność publikacji podnoszą dołączone naklejki, które stanowią nagrodę za odczytanie hasła. Rozwiązywanie krzyżówek to radość działania, poznawania, poszukiwania i odkrywania, a jednocześnie intelektualna gimnastyka usprawniająca rozmaite funkcje (m.in. uwagę, percepcję, rozumowanie i pamięć), nauka planowania, doskonały trening czytania i pisania. Zachęcamy zatem do rozwijania u dzieci pasji do rozwiązywania krzyżówek: dzięki niej maluchy będą uczyć się i rozwijać, a jednocześnie – dobrze bawić.

 

   

 

Maria Bryła, Aneta Muszyńska

Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku. Scenariusze grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci cztero- i pięcioletnich

ISBN: 978-83-8080-321-3 (Zima)

ISBN: 978-83-8080-322-0 (Wiosna)

ISBN: 978-83-8080-323-7 (Lato)

Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.

   

 

Aleksandra Sadowska-Krajewska, Dagna Czerwonka

To nie jest trudne! Ćwiczenia rewalidacyjne dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym

ISBN 978-83-8080-337-4

Prezentowana książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i stanowi materiał do zajęć rewalidacyjnych. Zawarte w niej ćwiczenia wspomagają wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości. Służą do wyrównywania i kompensowania dysharmonii rozwojowych u dzieci, korygowania zaburzonych funkcji. Na materiale tym można pracować z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, niwelować braki w materiale edukacyjnym, rozwijać motywację do pracy.

   

 

 

 

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Karty demonstracyjne. Materiały edukacyjno-terapeutyczne 

Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.

STYCZEŃ: ISBN 978-83-8080-281-0; LUTY: ISBN 978-83-8080-282-7; MARZEC: ISBN 978-83-8080-283-4; KWIECIEŃ: ISBN 978-83-8080-284-1; MAJ: ISBN 978-83-8080-285-8; CZERWIEC: ISBN 978-83-8080-286-5; WRZESIEŃ: ISBN 978-83-8080-277-3; PAŹDZIERNIK: ISBN 978-83-8080-278-0; LISTOPAD: ISBN 978-83-8080-279-7; GRUDZIEŃ: ISBN 978-83-8080-280-3;

  

  

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN: 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

 

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium