Zapowiedzi wydawnicze

 

Paulina Pawłowska

Teczka psychologa dziecięcego. Materiały dla terapeuty pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

ISBN 978-83-8080-454-8

Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych).

Teczka zawiera:

  • wzór karty informacyjnej;
  • wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem;
  • wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej;
  • kwestionariusz wywiadu z rodzicami;
  • arkusz obserwacji dziecka;
  • kwestionariusz dla rodziców;
  • 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą;
  • karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.

 

Dominika Krupa

Czytam w myślach. Ćwiczenia uczące przyjmowania perspektywy drugiej osoby

ISBN 978-83-8080-462-3

Prezentowana publikacja została stworzona z myślą o uczniach, u których nie rozwija się prawidłowo teoria umysłu, czyli umiejętność odczytywania myśli, zamiarów i preferencji innych osób. Pomoc ta jest przeznaczona szczególnie dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Można ją wykorzystać do ćwiczeń polegających na odczytywaniu stanów mentalnych i intencji innych osób. Opracowane materiały mają prostą formę graficzną – przede wszystkim po to, by uczniom, zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, łatwiej było zrozumieć, czym są myśli innych osób.

 

Aleksandra Wiśniewska

Układam, piszę, opowiadam. Część 2. Pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy

ISBN 978-83-8080-444-9

Układam, piszę, opowiadam. Część 2 to pomoc dydaktyczna:

  • dla nauczycieli, terapeutów, logopedów oraz rodziców; dla dzieci z niepełnosprawnością lekką lub umiarkowaną;
  • dla dzieci posługujących się komunikacją werbalną, alternatywną (AAC) lub wspomagającą;
  • z unikatowymi, autorskimi kartami pracy do nauki budowy zdań prostych lub nauki czytania i pisania wspomaganych systemem obrazkowym.

Olga Kłodnicka

Paski wyrazowo-obrazkowe. Doskonalenie umiejętności czytania dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

ISBN 978-83-8080-438-8

Paski wyrazowo-obrazkowe to doskonała pomoc do nauki czytania zarówno dla dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i dla tych z trudnościami. W skład zestawu wchodzą paski z wyrazami trzy- i czteroliterowymi oraz kolorowymi obrazkami, a także dwa pudełka do samodzielnego złożenia. Mechanizm ćwiczenia jest bardzo prosty. Dorosły, rodzic lub terapeuta, wkłada wybrane paski do pudełeczka tak, by obrazki były niewidoczne. Dziecko odczytuje wyraz, a następnie wyciąga resztę paska z pudełka, żeby sprawdzić, czy poprawnie wykonało zadanie.

Katarzyna Michalec

Fantastyczne zadania tematyczne. Zbiór zadań rozwijających myślenie dla dzieci

ISBN 978-83-8080-453-1

W książce znajdują się zadania nie tylko stanowiące doskonałą zabawę, ale także rozwijające spostrzegawczość, pamięć wzrokową, poszerzające zasób słownictwa czy utrwalające poprawną pisownię. Materiał podzielony jest na 20 rozdziałów. Każdy z nich dotyczy innego zagadnienia. Całość dopełniają kolorowe zdjęcia. Zatem bierzmy się do pracy. Ponad 120 zadań tylko czeka, aby ktoś je rozwiązał!

 

Magdalena Hinz

Ćwiczenia na koncentrację dla 3-latków

ISBN 978-83-8080-439-5

Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.

W teczce znajduje się 100 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.

Alicja Rominiecka-Stec

Afatyk w domu – pokój. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych

ISBN 978-83-8080-447-0

Zeszyt ćwiczeń przeznaczony jest dla osób cierpiących na zaburzenia funkcji poznawczych spowodowane: afazją, zespołami otępiennymi, chorobą Alzheimera oraz dla osób po incydentach neurologicznych i wypadkach komunikacyjnych. Publikacja będzie również pomocna dla osób starszych chcących ćwiczyć swój umysł, by zachować jego sprawność na dłużej.

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne, staranne przeczytanie słów. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

Aleksandra Brzeska, Agnieszka Omasta

Rysuję samodzielnie. Nauka rysowania z wykorzystaniem planu aktywności

ISBN: 978-83-8080-424-1

„Rysuję samodzielnie” to pomoc dydaktyczna stworzona dla terapeutów, nauczycieli, a także rodziców, którzy pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być również wykorzystana w pracy z najmłodszymi rozpoczynającymi swoją przygodę z rysowaniem. Z publikacji można korzystać na zajęciach indywidualnych oraz grupowych, zarówno w przedszkolu, w szkole, jak i w domu. Prezentowane materiały mają pomóc dzieciom w nauce samodzielnego rysowania i rozwijaniu umiejętności grafomotorycznych, które są niezbędne dla okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Do tego celu wykorzystano technikę uczenia, jaką jest plan aktywności. W teczce znajduje się zestaw 10 obrazków, których instrukcja rysowania znajduje się na 51 kartach, oraz zeszyt z opisem publikacji.  

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium