Zapowiedzi wydawnicze

 

 

Anna Tońska-Szyfelbein

Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Część 5: Odmiana rzeczownika oraz określanie stosunków przestrzennych

ISBN: 978-83-8080-369-5

Prezentowana publikacja obejmuje materiał z ćwiczeniami dotyczącymi odmiany rzeczownika oraz określania, nazywania stosunków przestrzennych, typu: „w”, „za”, „przed”, „nad”, „pod”, „do”. Materiał przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.

 

 

Stanisława Stus, Alicja Ochota

Dziennik zajęć rewalidacyjnych

EAN 590-737743-142-8

Dziennik został przygotowany z myślą o prowadzących zajęcia rewalidacyjne. Zawiera między innymi takie działy, jak: harmonogram zajęć, dane osobowe uczniów, ocena postępów ucznia czy kontrola dokumentacji. Został zaprojektowany na jeden rok szkolny.

 

 

Co nowego się pojawiło? Materiały do ćwiczenia percepcji wzrokowej. Część 1

ISBN: 978-83-8080-401-2

Celem serii „Co nowego się pojawiło?” jest przede wszystkim doskonalenie u dzieci percepcji wzrokowej. W teczce, którą czytelnik ma teraz przed sobą, znajduje się 15 zestawów do zabaw edukacyjnych z dzieckiem. Na kartonikach umieszczono kolorowe obrazki w izolacji. Na pierwszym kartoniku z zestawu jest jeden obrazek. Na każdym kolejnym pojawia się dodatkowy rysunek, aż do ośmiu rysunków na ostatnim kartoniku. Zadaniem dziecka jest ułożenie kartoników we właściwej kolejności oraz wskazanie, który obrazek został dodany (czyli odpowiedzenie na tytułowe pytanie: „Co nowego się pojawiło?”). Zestawy do pracy z uczniem mają różny poziom trudności. Wpływają na niego zarówno wybrane obrazki (niezwiązane ze sobą, pochodzące z jednej kategorii, bardzo podobne), jak i ich kolory (w kilku zestawach celowo użyto zbliżonych barw, aby dodatkowo podnieść trudność zadania).

 

 

Znajdź takie same emocje. Ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych

ISBN: 978-83-8080-358-9

Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.

 

 

Magdalena Hinz

Wyrazy łudząco podobne. Ćwiczenia w czytaniu

ISBN: 978-83-8080-388-6

Prezentowana książka została przygotowana dla uczniów, którzy mają trudności z czytaniem. Skupiono się tutaj na ćwiczeniu czytania wyrazów podobnych. Litery, którymi różnią się słowa, często są do siebie podobne (np. gazela – gazeta). Czasem oprócz podobieństwa liter występuje także podobieństwo brzmienia głosek, których graficznymi znakami są te litery (np. bark – park). W niektórych wyrazach są przestawione litery (np. karta – krata) lub jedna litera jest dodana (np. kasa – klasa).

 

 

Rozpoznaję litery

ISBN: 978-83-8080-389-3

Rozpoznaję litery to publikacja przygotowana dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które poznały już wszystkie litery, dwuznaki i trójznak „dzi” oraz czytają wyrazy i proste zdania. Książka jest skierowana przede wszystkim do tych uczniów, którzy mają trudności z rozpoznawaniem i odróżnianiem liter podobnych oraz z bezbłędnym i sprawnym czytaniem. Na każdą literę, dwuznak i trójznak przeznaczono dwie strony. Głównym zadaniem dziecka jest znalezienie i zaznaczenie wskazanych liter w izolacji, wyrazach i zdaniach, a także przeczytanie prostych słów i zdań.

  

 

 

Kazimierz Słupek

100 kart pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi ułatwiającymi naukę czytania i pisania. Poziom 1

ISBN: 978-83-8080-382-4

Prezentowane karty pracy mają pomóc uczniom – szczególnie w trakcie realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – w nabyciu umiejętności sprawnego czytania i pisania. Umiejętności te są warunkiem koniecznym do zdobywania przez dziecko wiedzy na kolejnych etapach edukacji. Realizacja zadań zawartych w kartach pracy ma doprowadzić przede wszystkim do nabycia przez dziecko automatyzmu w nazywaniu sylab (a właściwie graficznego obrazu określonego układu liter, gdyż nie zawsze uwzględniana jest tu struktura gramatyczna i słowotwórcza wyrazów), tzn. postrzeganiu i odczytywaniu sylab w sposób całościowy, oraz ma pomóc rozwijać zdolność umieszczania ich w odpowiedniej kolejności. Ćwiczenia pogrupowane zostały w określone kategorie. Ich kolejność nie jest przypadkowa. Wynika ze stopniowego wprowadzania nowych, coraz trudniejszych struktur sylabowo-wyrazowych opartych na tych poznanych już wcześniej. Szereg prezentowanych zadań wiąże się z kształceniem umiejętności czytania ze zrozumieniem, co jest wszak istotą nauki czytania.

 

  

 

Maria Bryła, Aneta Muszyńska

Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku. Scenariusze grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci cztero- i pięcioletnich

ISBN: 978-83-8080-322-0 (Wiosna)

ISBN: 978-83-8080-323-7 (Lato)

Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.

    

  

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN: 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

 

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium