Zapowiedzi wydawnicze

 

 

 

Ewa Barszczowska

Czytanko-miganka dla dzieci niemówiących. Część 1

ISBN 978-83-8080-313-8

Czytanko-miganka dla dzieci niemówiących to zbiór ponad stu pięćdziesięciu kart pracy ułatwiający dzieciom niemówiącym, a także dzieciom z trudnościami w komunikowaniu naukę czytania z wykorzystaniem znaków Polskiego Języka Migowego oraz elementów czytania globalnego. W skład zestawu wchodzi również gra memory do samodzielnego wycięcia.

 

Małgorzata Barańska

W marszu mówię, klaszczę, gram. Ćwiczenia rozwijające koordynację ruchową i ruchowo-słuchową

ISBN 978-83-8080-329-9

W marszu mówię, klaszczę, gram… to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjal¬nymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów za¬baw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś – koordy¬nację ruchową oraz ruchowo-słuchową.

 

 

Tony Attwood, Craig R. Evans, Anita Lesko

My daliśmy radę, Tobie też się uda! Przewodnik po życiu na świecie dla osób z zespołem Aspergera

ISBN 978-83-7744-161-9

Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei – to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym.

„Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!”

Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc.

„Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.

Donna Williams, autorka książek, artystka, konsultantka w dziedzinie autyzmu oraz prelegentka

 

Magdalena Wegner-Jezierska

Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży w szkole podstawowej

ISBN 978-83-8080-309-1

Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia

 

 

Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6

ISBN 978-83-8080-315-2

Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 6 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, muzyki i plastyki.

 

Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5

ISBN 978-83-8080-306-0

Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 5 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, muzyki i plastyki.

 

 

 

Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4

ISBN 978-83-8080-318-3

Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 4 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, przyrody, muzyki i plastyki.

 

Urszula Dmitruk

Bajki pocieszanki. Opowiadania terapeutyczne dla dzieci borykających się z lękiem

ISBN 978-83-8080-308-4

Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek.

 

Amanda Hopkins

Na zakupach. Ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze

ISBN 978-83-8080-290-2

W prezentowanej książce omówiono zagadnienia związane z zakupami. Na początku przedstawiono miejsca, w których możemy robić zakupy (np. centrum handlowe, supermarket, targ), oraz różne rodzaje sklepów (np. piekarnia, księgarnia, drogeria). Następnie omówiono między innymi kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas robienia zakupów (np. zapoznanie się ze składem produktu, sprawdzenie daty ważności, porównanie cen), metody płatności (gotówką, kartą płatniczą, telefonem), zakupy przez internet oraz reklamacje i możliwość zwrócenia nieużywanego produktu.

 

 

Magdalena Hinz

Słuchanie ze zrozumieniem

ISBN 978-83-8080-299-5

„Słuchanie ze zrozumieniem” to książka przygotowana dla uczniów z klas II–V, którzy mają problemy z percepcją słuchową, zwłaszcza ze zrozumieniem i zapamiętaniem tego, co mówią do nich inne osoby. Może być ona także wykorzystywana w pracy z uczniami, którzy nie mają tego typu trudności. W publikacji znajduje się czternaście tekstów dotyczących tematów bliskich dziecku oraz testy sprawdzające zrozumienie i zapamiętanie przez ucznia wysłuchanych historii. Zarówno opowiadania, jak i testy są ułożone według wzrastającego stopnia trudności. Przygotowane materiały można także wykorzystać do ćwiczenia czytania ze zrozumieniem. Wtedy dziecko samodzielnie czyta historie i rozwiązuje opracowane do nich testy.

 

Anna Kuziel-Kalina

Wskaż i opowiedz. Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla najmłodszych

ISBN 978-83-8080-314-5

Publikacja to zbiór zadań dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym. Jej celem jest nie tylko poszerzać wiedzę o poszczególne kompetencje, ale także sprawdzić umiejętności z różnych obszarów. Książka została stworzona szczególnie z myślą o najmłodszych, którzy mają trudność w rozwoju poznawczym i w obszarze rozumienia mowy. Wszystkim zadaniom umieszczonym w publikacji towarzyszy motyw książki. Z jednej strony zaproponowany zestaw będzie więc atrakcyjny dla miłośników lektury, z drugiej pokaże on dorosłemu pracującemu z dzieckiem (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi), jak wiele umiejętności w odniesieniu do jednego tematu musi posiąść młody człowiek.

 

 

Arkadiusz Maćkowiak, Dominika Żebrowska

Wierszyki relaksacyjne dla dzieci

ISBN 978-83-8080-317-6

Celem książeczki jest zachęcenie rodziców oraz dzieci, aby w sposób uważny doświadczały „tu i teraz”. Zabawne tematyczne wierszyki mają za zadanie przenieść malucha do świata natury, zwierząt, otaczającej go przyrody. Odwołują się często do zmysłu wzroku, smaku, czucia, pomagając wyobrazić sobie dane miejsca i sytuacje. Do każdego wiersza opracowany jest zestaw pytań mający za zadanie nie tylko wzmocnić koncentrację i pamięć dziecka, ale przede wszystkim pobudzić wyobraźnię, rozbudzić ciekawość, nauczyć zachwytu otaczającym światem i doświadczania go wszystkimi możliwymi zmysłami. Ostatnim elementem zaproponowanym do każdego wiersza jest rodzaj relaksacji, wizualizacji lub masażyku, opracowany z myślą o dzieciach przedszkolnych. Ma pomóc w nauce wyciszania, uspokajania, zwracania uwagi na oddech.

 

Dorota Malecha

Bardzo proste karty dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym

ISBN 978-83-8080-307-7

Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z problemami w zakresie komunikacji werbalnej. Zestaw kart został zaprojektowany z myślą o rodzicach i opiekunach pragnących wspomóc rozwój dziecka, jednak będzie też wartościowym materiałem dydaktycznym w pracy profesjonalistów wczesnego wspomagania rozwoju, pedagogów specjalnych oraz neurologopedów. Przedstawione zadania mają na celu stymulację mózgu dziecka w taki sposób, aby w późniejszym okresie było ono w stanie zrozumieć coraz bardziej złożone zagadnienia. Materiał obejmuje ćwiczenia dotyczące części ciała, kolorów, kształtów i wielkości. Dodatkowo znajdą tu Państwo zadania rozwijające myślenie logiczne oraz ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy i rozumienie języka.

  

 

 

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Karty demonstracyjne. Materiały edukacyjno-terapeutyczne 

Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.

STYCZEŃ: ISBN 978-83-8080-281-0; LUTY: ISBN 978-83-8080-282-7; MARZEC: ISBN 978-83-8080-283-4; KWIECIEŃ: ISBN 978-83-8080-284-1; MAJ: ISBN 978-83-8080-285-8; CZERWIEC: ISBN 978-83-8080-286-5; WRZESIEŃ: ISBN 978-83-8080-277-3; PAŹDZIERNIK: ISBN 978-83-8080-278-0; LISTOPAD: ISBN 978-83-8080-279-7; GRUDZIEŃ: ISBN 978-83-8080-280-3;

 

 

 

Małgorzata Barańska

Lubię głoski, rytm i ruch! Ćwiczenia uwagi słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej oraz syntezy i analizy słuchowej

ISBN:978-83-8080-298-8

Publikacja Lubię głoski, rytm i ruch! przeznaczona jest dla nauczycieli pracujących z najstarszymi przedszkolakami, pragnących jak najlepiej przygotować swoich wychowanków do nauki w klasie pierwszej. Materiał posłuży również do pracy z uczniami objętymi terapią pedagogiczną oraz mającymi specjalne potrzeby edukacyjne. W książce znajduje się 36 scenariuszy zajęć – tyle, ile jest głosek w języku polskim. Każdy scenariusz zawiera 10 ćwiczeń skoncentrowanych wokół wierszyka przewodniego. Na dołączonych płytach zamieszczono:

• nagranie 36 głosek w izolacji, z podziałem na głoski trwałe oraz nietrwałe;

• wierszyki: „Głoski”, „Głoski trwałe”, „Głoski nietrwałe”;

• materiał do ćwiczeń opisanych w scenariuszach

 

 

 

Anna Różańska-Gał, Joanna Kuś, Joanna Wasilewska-Kogut

60 zabaw żłobkowych. Materiały dla opiekunów, psychologów i logopedów

ISBN: 978-83-8080-311-4

Witamy w żłobku! Miejscu, które przez ostatnie dwadzieścia lat przeszło ogromną przemianę. Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.

 

 

 

Magdalena Jarosz. Ilustracje: Marcin Jeleń

Logopedyczne poszukiwania. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek j, l, li, r

ISBN: 978-83-8080-295-7

Logopedyczne poszukiwania. Głoski J, L, LI, R to zestaw poświęcony różnicowaniu tychże głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w grupach spółgłoskowych. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się 80 kart, które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.

 

 

Magdalena Jarosz. Ilustracje: Marcin Jeleń

Logopedyczne poszukiwania. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek syczących i szumiących

ISBN: 978-83-8080-296-4

Logopedyczne poszukiwania. Szereg syczący i szumiący to zestaw poświęcony różnicowaniu głosek szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz] oraz szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To także pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się łącznie 120 kart (60 kart do ćwiczenia głosek syczących oraz 60 kart poświęconych głoskom szumiącym), które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.

 

 

Magdalena Jarosz

Ilustracje: Marcin Jeleń

Jedno słowo – dwa znaczenia. Materiał obrazkowy do zabawy z homonimami

ISBN: 978-83-8080-292-6

Jedno słowo – dwa znaczenia. Materiał obrazkowy do zabawy z homonimami to zestaw, który powstał z myślą o dzieciach i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej występującymi w wyniku dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu oraz dwujęzyczności. Jest również polecany dla osób dorosłych, które wymagają treningu językowego lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. Z zestawu homonimów mogą korzystać osoby dorosłe, u których występują zespoły otępienne, choroba Alzheimera czy afazja. Zestaw z pewnością dobrze będzie służyć nauczycielom, logopedom i terapeutom w ich pracy nad kształceniem systemu semantycznego (nazywanie rzeczowników) oraz syntaktycznego (budowanie zdań z wykorzystaniem różnych znaczeń homonimów). Karty mogą być więc pomocne nie tylko w trakcie zajęć logopedycznych czy rewalidacyjnych, ale również podczas ćwiczeń z dzieckiem w zaciszu domowym.

 

Magdalena Jarosz

Ilustracje: Marcin Jeleń

Mak i rak. Materiały do zabawy z rymami

ISBN: 978-83-8080-291-9

Mak i rak to pomoc, którą można z powodzeniem wykorzystać nie tylko na zajęciach logopedycznych, ale i rewawlidacyjnych czy korekcyjno-kompensacyjnych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Niniejsza pomoc kształtuje słuch fonemowy, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, a także koncentrację słuchową oraz umiejętność analizy i syntezy słuchowej. Wzbogaca również słownictwo dziecka i rozbudza wyobraźnię. Umiejętne wyszukiwanie rymów to bardzo istotny krok w rozwoju poprawnej wymowy. To także bardzo dobre ćwiczenie językowe.

  

 

  

 

Aneta Lica i Zenon Lica

Po polsku? Tak!

Elementarz dla cudzoziemców do nauki języka polskiego.

Zeszyt ćwiczeń dla cudzoziemców do nauki języka polskiego, cz. 1

Zeszyt ćwiczeń dla cudzoziemców do nauki języka polskiego, cz. 2

ISBN: 978-83-8080-271-1 (elementarz)

ISBN: 978-83-8080-272-8 (ćwiczenia, cz. 1)

ISBN: 978-83-8080-273-5 (ćwiczenia, cz. 2)

„Po polsku? Tak!” to seria przeznaczona dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Może być wykorzystywana na zajęciach grupowych i indywidualnych. W skład serii wchodzą elementarz i dwa zeszyty ćwiczeń, do wszystkich części dołączone są płyty z nagranymi dialogami, tekstami i piosenkami. Całość w sposób kompleksowy pozwala na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe ilustracje inspirują do podejmowania rozmów na tematy bliskie dzieciom, czemu służy odpowiedni dobór słownictwa z zakresu różnych kręgów tematycznych (np. pierwsze kontakty, przybory szkolne, jedzenie, wygląd, czynności wykonywane w domu, w szkole, latem, zimą) powiązanych z określonymi zagadnieniami gramatycznymi.

 

 

 

 

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN: 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

 

 

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl