Zapowiedzi wydawnicze

 

Anna Jarosz

Komiks społeczny. 33 historyjki w formie ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne

ISBN: 978-83-8080-221-6

Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.:

• relacji rówieśniczych,

• bezpieczeństwa i dobrych nawyków,

• skutecznej komunikacji,

• rozwiązywania konfliktów,

• dylematów moralnych,

• budowania asertywnej postawy,

• empatii,

• bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych.

Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7–13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.

Kamila Dudziec, Hanna Głuchowska, Agnieszka Tarczyńska-Płatek

P i B na usługach głoski R. Utrwalanie głoski R po spółgłoskach P i B

ISBN: 978-83-8080-213-1

P i B na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [p] i [b]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński

Słowa na orbicie. Gra edukacyjna usprawniająca syntezę sylabową i naukę czytania

ISBN:978-83-8080-211-7

Gra edukacyjna „Słowa na orbicie” to propozycja zabawy doskonalącej syntezę i analizę sylabową, percepcję wzrokową oraz słuchową. Usprawnia czytanie, umiejętność kojarzenia, rozwija słownik czynny i bierny dziecka, jak również służy ćwiczeniu pamięci, orientacji przestrzennej, wymowy głosek i utrwalaniu pisowni wyrazów. Publikacja skierowana jest nie tylko do logopedów i terapeutów pedagogicznych, ale także do nauczycieli edukacji przedszkolnej i nauczania zintegrowanego oraz rodziców, którzy chcą spędzić czas ze swoim dzieckiem na zabawie edukacyjnej.

Magdalena Hinz

Historyjki obrazkowe z emocjami

ISBN:978-83-8080-196-7

Historyjki obrazkowe z emocjami” to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji.

Elżbieta Suwalska

Ćwiczenia z RZ – Ż i zmiękczeniami do zastosowania w terapii pedagogicznej, na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych z uczniami w wieku 13+

ISBN:978-83-8080-198-1

Materiał zaproponowany w publikacji można wykorzystać podczas terapii pedagogicznej, zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Dzięki ćwiczeniom uczeń przede wszystkim utrwali prawidłową pisownię i zasady obowiązujące w języku polskim. Dodatkowo między innymi będzie doskonalił syntezę i analizę literową, sylabową oraz wyrazową, percepcję wzrokową, cierpliwość, uważność, a także wzbogaci zasób słownictwa i poszerzy swoją wiedzę polonistyczną, przyrodniczą oraz geograficzną. Do osiągnięcia założonych celów, oprócz tekstów, służą różnorodne ćwiczenia, w tym zakreślanki, rozsypanki, szyfrowanki, przeskakiwanki, logogryfy i krzyżówki

 

Barbara Czarnik

Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek Ś, Ź, Ć, DŹ

ISBN: 978-83-8080-169-1

Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.

 

 

  

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński

SPÓJRZ UWAŻNIE Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową dla dzieci i dorosłych

ISBN: 978-83-8080-193-6

ISBN: 978-83-8080-194-3

ISBN: 978-83-8080-195-0

Spójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacje skierowane są do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego.

Jacek Stojanowski

Komunikuję się z otoczeniem. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji

ISBN: 978-83-8080-207-0

Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych jest bardzo istotne, aby coraz lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikowaniu się przebywanie w miejscach publicznych czy konieczność podjęcia dialogu z innymi często jest źródłem ogromnego stresu. Karty pracy Komunikuję się z otoczeniem mają na celu pomóc lepiej radzić sobie w miejscach, gdzie można spotkać wielu ludzi, i w sytuacjach społecznych, w których trzeba będzie się z innymi skomunikować. Karty pracy zostały podzielone na 10 części. Każda z nich przybliża uczniom problematykę związaną z innym miejscem (sklep, dworzec, poczta, przychodnia lekarska, plac zabaw, miejsca związane z turystyką, urząd, szkoła, kino/teatr, restauracja,). Uczniowie, rozwiązując zadania, dowiadują się, jaką funkcję spełniają poszczególne miejsca, jakie komunikaty są tam używane najczęściej. Poznają również sytuacje problemowe, które mogą w danym miejscu wystąpić, i uczą się o sposobach ich rozwiązywania.

Barbara Czarnik

Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek S, Z, C, DZ

ISBN: 978-83-8080-168-4

Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 62 zadaniach

Katarzyna Michalec

201 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci

ISBN: 978-83-8080-208-7

Niniejsza książka to kontynuacja publikacji „101 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci”. Została przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera 201 różnych ćwiczeń na spostrzegawczość, rebusów, kolorowanek, krzyżówek, labiryntów, zagadek, łamigłówek polegających na łączeniu sylab, uzupełnianiu zdań i wiele innych. Kolorowe obrazki i różnorodność zadań zachęcą do skorzystania z książki niejednego małego miłośnika łamigłówek. Niniejsza publikacja może być pomocna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunów dzieci, a także rodziców.

 

Ewa Ciemiorek przy współpracy Dariusza Osińskiego

Strefa słuchu. Ćwiczenia uwagi i pamięci słuchowej. Część 1: Dźwięki

ISBN 978-83-8080-179-0; EAN 590-737743-136-7

„Strefa słuchu” to bardzo interesujący i bogaty zestaw ćwiczeń słuchowych, których celem jest usprawnianie percepcji, uwagi i pamięci słuchowej. Innowacyjny, autorski program zawiera intrygujące, utrzymane w formie zabawy zadania o wzrastającym poziomie trudności. Może motywować do pracy różne grupy: od przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym do osób dorosłych, które wymagają tego typu stymulacji. Poszczególne zadania zostały sprawdzone i przetestowane, co w sposób bezsporny potwierdza ich wartość. Można je wykorzystywać wielokrotnie, tworząc różne sekwencje ćwiczeń, zaskakujące i ciekawe dla grupy. Autorka jest neurologopedą z wieloletnią praktyką zawodową. Wykorzystała Ona swoje bogate doświadczenie terapeutyczne, tworząc nowatorski program, z którym powinni zapoznać się nie tylko logopedzi. Jego stosowanie pozwoli poprawić koncentrację, poszerzyć zakres uwagi, wzmocnić pamięć, a więc przyczyni się do uaktywnienia ćwiczonych zdolności.

dr hab. Katarzyna Kaczorowska-Bray

 

 

Magdalena Hinz

Orientacja przestrzenna. Ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze

ISBN 978-83-8080-188-2

W niniejszej książce znajdują się ćwiczenia kształtujące i utrwalające umiejętność określania położenia przedmiotów i osób przedstawionych na obrazkach. Odpowiadając na pytania nauczyciela, uczeń najpierw mówi, co lub kto znajduje się w określonym miejscu, a potem samodzielnie określa położenie czegoś lub kogoś, używając wyrazów: „obok”, „między”, „za”, „przed”, „nad”, „pod”, „na”, „w”, „przy”.

Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska

Wskazuję, nazywam, rozumiem. Część 3: Jak uczyć dzieci z autyzmem różnicowania pytań

ISBN 978-83-8080-157-8

Poniższa pomoc dydaktyczna skierowana jest do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności różnicowania pytań. W teczce znajduje się:

  • instrukcja (przykłady ćwiczeń);
  • 36 kart z fotografiami miejsc;
  • 4 plansze ze zdjęciami postaci do wycięcia;
  • spis miejsc i postaci.

Zestaw plansz w teczce to zbiór fotografii różnych miejsc, z którymi dzieci mogą mieć styczność na co dzień lub podczas wyjazdów. Plansze przygotowane są z myślą o uczniach, którzy rozpoznają dane miejsca oraz postaci i potrafią je nazwać. Mają jednak problem z różnicowaniem pytań: „kto?”, „co?”, „gdzie?”, „co robi?”, „z kim?”.

Barbara Dudel, Katarzyna Zajączkowska

Multizegar. Nauka pomiaru czasu

ISBN 978-83-8080-172-1

Multizegar to środek dydaktyczny wspierający realizację zadań szkoły sformułowanych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej. Materiał jest niezbędny do realizacji treści matematycznych. Składa się z dwóch komplementarnych względem siebie wersji: dla nauczyciela i dla ucznia. Zestaw wzbogacony został propozycjami ćwiczeń z wykorzystaniem multizegara. Całość adresowana jest do nauczycieli dbających o jakość edukacji ucznia klas 1–3.

 

 

  

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl