Zapowiedzi wydawnicze

Hanna Kurjata, Elżbieta Rabant

Wchodzę w dorosłość. Podręcznik dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy

Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka­cyjnych.

Stanowi część pakietu „Wchodzę w dorosłość” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z podręcznikiem, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Dowiadują się m.in.:

  • jak zaplanować domowy budżet
  • jak zachować się w restauracji, w banku czy na poczcie
  • jak skomponować zdrowy posiłek
  • jak umówić wizytę u lekarza
  • jak dbać o dom.

Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:

  • prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe)
  • podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności)
  • funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty).

Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, planery i plakat ułatwiający uczniowi zaplanowanie pierwszego budżetu domowego.

Hanna Kurjata, Elżbieta Rabant

Wchodzę w dorosłość. Karty pracy dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy

Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka­cyjnych.

Stanowią część pakietu „Wchodzę w dorosłość” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.:

  • plakat – wizualna podpowiedź, jak zaplanować domowy budżet na cały rok
  • planery dzienny i tygodniowy – pomoc przy treningu samoobsługi i dbania o gospodarstwo domowe
  • planery świąteczne – tabele ułatwiające przygotowanie zakupów na Boże Narodzenie i Wielkanoc
  • naklejki i wypychanki – atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność
  • karty pracy – dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy.

Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:

  • prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe)
  • podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności)
  • funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty).

Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.

Magdalena Maniecka

Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski SZ, Ż, CZ, DŻ

Prezentowana publikacja jest przeznaczona dla logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców. Podane w niej ćwiczenia są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od trzeciego roku życia. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek.

Zaproponowane zadania doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację, pamięć i spostrzeganie, usprawniają motorykę małą poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie. Materiał może także posłużyć do ćwiczenia globalnego czytania wyrazów.

 

Anna Lubner-Piskorska

LogoBOX. Uniwersalny zestaw logopedyczny

LogoBOX to wygodny w użyciu zestaw narzędzi dla każdego logopedy. Dzięki umieszczeniu tak wielu materiałów w jednej teczce specjaliści otrzymują komplet pomocy gotowych do prostego zastosowania w ćwiczeniach:

  • oddechowych
  • narządów mowy

„Logopedyczny box” – zawierający materiały, które mogą być wykorzystywane do różnych celów terapeutycznych na rozmaite sposoby – to odpowiedź na odmienne potrzeby logopedów. Pomoce do różnorodnego zastosowania umieszczono w teczce, dzięki czemu można je mieć zawsze pod ręką!

Zestaw tworzą:

  • instrukcja z propozycjami wykorzystania materiałów
  • materiały graficzne do wykorzystania w grach logopedycznych.

Liczne wskazówki, pomysły oraz warianty gier pomogą logopedom w stworzeniu własnych scenariuszy zajęć na podstawie umieszczonych w teczce kart, które można:

  • drukować
  • wycinać
  • zmniejszać lub powiększać
  • kolorować
  • uzupełniać o nowe elementy.

„LogoBOX” to zestaw przygotowany po to, by stanowić inspirację do dalszych kreatywnych działań! Do materiału terapeutycznego używanego w czasie gier można na przykład wykorzystać serię uniwersalnych pomocy logopedycznych uniLOGO wydanych przez Wydawnictwo Harmonia.

Małgorzata Barańska

Niedźwiedzie i ćmy w szafie. Od Ą do Ż. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klas I–III

Niedźwiedzie i ćmy w szafie... to zestaw ćwiczeń dla uczniów klas I–III uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Publikacja przyda się również starszym dzieciom korzystającym z terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych, a także do pracy w domu pod okiem rodzica.

Ćwiczenia zaznajamiają ucznia z literami ze znakami diakrytycznymi, dwuznakami i trójznakiem, czyli elementami alfabetu języka polskiego sprawiającymi największą trudność w nauce czytania i pisania.

Dziecko wykonuje różne rodzaje zadań, np.:

  • słucha rymowanek i odpowiada na pytania dotyczące ich treści;
  • czyta sylaby i wyrazy, stosując technikę „ślizgania się”;
  • porządkuje historyjki obrazkowe i przedstawia ich treść;
  • odkodowuje wyrazy;
  • analizuje budowę liter i uczy się je pisać;
  • wyodrębnia daną głoskę z wyrazów i reaguje na jej obecność określonym ruchem;
  • gra w domino i memory.

Publikacja składa się z 20 modułów. Każdy poświęcony jest innej literze, innemu dwuznakowi lub trójznakowi. Z modułów można korzystać w dowolnej kolejności.

Małgorzata Barańska, Magdalena Hinz
Memory matematyczne


Grę memory przygotowano dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można ją wykorzystywać podczas zajęć rewalidacyjnych (np. jako nagrodę po wykonaniu przez dziecko żmudniejszego zadania), a także w czasie edukacyjnych zabaw w domu.
Ta prosta i dobrze znana gra pamięciowa może posłużyć również jako atrakcyjne narzędzie terapeutyczne. Bawiąc się, dziecko jednocześnie ćwiczy:

  • umiejętności matematyczne,
  • koncentrację,
  • spostrzegawczość,
  • pamięć,
  • obliczenia zegarowe i kalendarzowe.

Zestaw Memory matematyczne zawiera kartoniki, które należy połączyć w pary. By tego dokonać, gracz musi jednak wykonać zadania polegające między innymi na:

  • dodawaniu i odejmowaniu,
  • mnożeniu i dzieleniu,
  • dopasowywaniu nazw miesięcy do cyfr rzymskich,
  • łączeniu zapisów cen ze zdjęciami monet. 


Anna M. Buszkiewicz

Pierwsze zdania z misiem Pogo. Książka dla dzieci rozpoczynających mówienie lub z opóźnionym rozwojem mowy

Nauka mówienia nie musi być trudna, jeśli nauczycielem jest Pogo! Ten uroczy miś zaprezentuje dzieciom 25 prostych rzeczowników w formach: mianownika, dopełniacza, biernika i miejscownika. Ponad 100 ilustrowanych kart, na których pojawia się Pogo, to okazja, by pobawić się z najmłodszymi w nazywanie ilustracji. Dzięki temu dziecko ćwiczy:

  • rozumienie
  • fleksję
  • tworzenie poprawnych konstrukcji gramatycznych
  • wzbogacanie słownictwa.

Książka terapeutyczno-diagnostyczna Pierwsze zdania z misiem Pogo skierowana jest do:

  • dzieci uczących się mówić (w wieku od 1 roku do 3 lat)
  • dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (ORM) o różnej etiologii.

Może stanowić:

  • pomoc w terapii logopedycznej na zajęciach indywidualnych i grupowych
  • formę wspomagającą proces terapii mówienia, przeznaczoną dla rodziców do pracy w domu
  • narzędzie z zakresu diagnozy logopedycznej, uławiające określanie problemów w rozwoju języka.

 

Aleksandra Wiśniewska

Układam, piszę, opowiadam. Część 2. Pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy

ISBN 978-83-8080-444-9

Układam, piszę, opowiadam. Część 2 to pomoc dydaktyczna:

  • dla nauczycieli, terapeutów, logopedów oraz rodziców; dla dzieci z niepełnosprawnością lekką lub umiarkowaną;
  • dla dzieci posługujących się komunikacją werbalną, alternatywną (AAC) lub wspomagającą;
  • z unikatowymi, autorskimi kartami pracy do nauki budowy zdań prostych lub nauki czytania i pisania wspomaganych systemem obrazkowym.

Magdalena Hinz

Ćwiczenia na koncentrację dla 3-latków

ISBN 978-83-8080-439-5

Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.

W teczce znajduje się 100 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.

Magdalena Jarosz

Złam szyfr. Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek ciszących

ISBN 978-83-8080-256-8

„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [ś], [ź], [ć] oraz [dź]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami ciszącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne, staranne przeczytanie słów. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.

Aleksandra Brzeska, Agnieszka Omasta

Rysuję samodzielnie. Nauka rysowania z wykorzystaniem planu aktywności

ISBN: 978-83-8080-424-1

„Rysuję samodzielnie” to pomoc dydaktyczna stworzona dla terapeutów, nauczycieli, a także rodziców, którzy pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być również wykorzystana w pracy z najmłodszymi rozpoczynającymi swoją przygodę z rysowaniem. Z publikacji można korzystać na zajęciach indywidualnych oraz grupowych, zarówno w przedszkolu, w szkole, jak i w domu. Prezentowane materiały mają pomóc dzieciom w nauce samodzielnego rysowania i rozwijaniu umiejętności grafomotorycznych, które są niezbędne dla okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Do tego celu wykorzystano technikę uczenia, jaką jest plan aktywności. W teczce znajduje się zestaw 10 obrazków, których instrukcja rysowania znajduje się na 51 kartach, oraz zeszyt z opisem publikacji.  

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium