4-ELEMENTOWE HISTORYJKI OBRAZKOWE





Opis
4-ELEMENTOWE HISTORYJKI OBRAZKOWE
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek.
Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków.
Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię.
Dane o publikacji
format | A4 |
oprawa | teczka |
zeszyt | A5, 8 stron |
karty | 21 kolorowych kart |
dodatki | plastikowe kieszonki |
ISBN | 978-83-7134-375-9 |
zoska
wspaniała pomoc rozwijająca umiejętność myślenia wynikowego i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych, wykorzystuję ją do pracy nawet z osobami upośledzonymi umysłowo w stopniu umiarkowanym. Obrazek z tyłu każdej historyjki to doskonała motywacja do poprawnego ułożenia obrazków. Polecam gorąco zarówno 4 jak i 8 elementowe historyjki. Szkoda tylko że nie ma więcej plastikowych kieszonek "na wyposażeniu" każdego zestawu:(