DIAGNOZA ROZWOJU UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM. KARTY PRACY





Opis
Alicja Tanajewska, Renata Naprawa
DIAGNOZA ROZWOJU UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM. KARTY PRACY
Publikacja będzie pomocna w przeprowadzeniu diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
Niniejsza publikacja umożliwi:
- dokonanie diagnozy rozwoju społeczno-emocjonalnego oraz poznawczego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;
- określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: obsługiwania samego siebie, uspołecznienia oraz umiejętności szkolnych;
- ułatwi przekazanie rodzicom informacji o stopniu opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.
Dane o publikacji
format | A4 |
oprawa | teczka |
zeszyt | 16 stron (A4) |
karty | 91 kart w bloku do wyrywania (A4) |
ISBN | 978-83-7134-730-6 |
Alicja Tanajewska
Wykorzystanie wszystkich trzech publikacji umożliwi efektywne realizowanie i monitorowanie programu oraz dokonanie diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Ocenę wykonujemy: • na początku realizacji IPET; • po rocznej realizacji IPET; • po każdym etapie nauczania; • na koniec wszystkich trzech etapów edukacyjnych. Korzystanie ze wszystkich trzech publikacji umożliwi także ocenę (w skali: wysoki, średni, niski) stopnia opanowania poszczególnych umiejętności przez ucznia z zakresu samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, zdolności szkolnych i sprawności motorycznej oraz zapewni najlepszą ewaluację programu i pozwoli odpowiednio przygotować się do kolejnego etapu nauki. Polecam te trzy publikacje wszystkim nauczycielom pracującym z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.