KLAŚNIJ, TUPNIJ, RAZ I DWA! KOMPLET






Opis
Małgorzata Barańska
KLAŚNIJ, TUPNIJ, RAZ I DWA!
Zabawy ze śpiewem
Muzyka: Stefan Gąsieniec
Śpiew: Magda Wasylik
Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład „Siała baba mak”, „Stary niedźwiedź”, „Kółko graniaste”).Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową.
Zbiorek rozpoczyna się piosenką i zabawą „Koło”, które wyrażają główną myśl publikacji. Pięćdziesiąt zabaw zostało podzielonych na cztery grupy:
- Przywitania (pięć zabaw)
- Zabawy kształcące orientację w schemacie ciała (dziesięć zabaw)
- Zabawy z rekwizytami (piętnaście zabaw)
- Zabawy bez rekwizytów (dwadzieścia zabaw).
Do każdej piosenki dołączono szczegółowy opis zabawy. Należy pamiętać, że jest on jedynie propozycją, którą osoba prowadząca może wykorzystać w sposób, jaki sama uzna za najlepszy.
Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.
Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych.
Piosenki zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi. Na każdej płycie znajdują się dwie wersje piosenek – wokalno-instrumentalna oraz instrumentalna. Pierwszą z nich należy posługiwać się przede wszystkim do tego, żeby dzieci poznały utwór. Druga może służyć na przykład jako akompaniament do śpiewu.
Spis utworów:
CD 1 Koło Słonko wita dzieci Pani Jesień dzieci wita Pani Zima wszystkich wita Pani Wiosna wita nas Lato wita Twoje ciało, moje ciało Uśmiechnięta buzia Plecy, brzuszek Łatwa zabawa Ktoś cię woła! W lewą stronę skok! Stuk-puk, lewa! Zgodna para Mucha Lewy bok, prawy bok Pan Mateusz |
CD 2 Wianek Pociąg Kukułeczka Bańki mydlane Dżem Zupa jarzynowa Grzybobranie Murarz Mrówka Kulig Balonik Piórko kurki Królewska kareta Ogrodnik Bonifacy Dni tygodnia Obrócimy się w kółeczko Klaśnij, tupnij, raz i dwa!
|
CD 3 Panna Zosia piecze ciasto Bocian Czapla Dziadek w ogródku Cztery pory roku Zróbcie to, co ja Muzykanci Kaczki, gąski, kurki Zboże na polu Złota rybka Spacer w deszczu Rybak Gimnastyka Odwiedziny cioci Kloci Co masz, Józku, na tym wózku? Zasiał dziadek groch Kukułka z zegara |
Dane o publikacji
format | A5 |
objętość | 120 stron |
oprawa | miękka |
płyty | 3 CD |
ISBN | 9788380803404 |