UCZĘ SIĘ CZYTAĆ, PISAĆ I LICZYĆ - część 1






Opis
Alicja Tanajewska, Renata Naprawa
UCZĘ SIĘ CZYTAĆ, PISAĆ i LICZYĆ - część 1
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Dane o publikacji
format | A4 |
oprawa | teczka |
karty | 139 kolorowych kart w bloku |
ISBN | 978-83-8080-045-8 |
Autorki
W kartach pracy i w przewodniku zastosowano metodę sylabową E.F. Przyłubskich oraz metodę symultaniczno -sekwencyjną prof. J. Cieszyńskiej. Wprowadzono najpierw samogłoski, a następnie spółgłoski. Wykorzystano również kolejność wprowadzenia liter według R. Jakobsona, a także – częściowo – metodę krakowską: naukę odczytywania paradygmatów, sylab utworzonych ze spółgłosek i samogłosek. Wprowadzono równocześnie wielkie i małe litery drukowane. Opracowując materiał, uwzględniono czytanie symultaniczne (prawopółkulowe): czytanie samogłosek (A, O, U, Ó), czytanie globalne wyrazów; oraz czytanie sekwencyjne (lewopółkulowe): czytanie sylab otwartych, czytanie sylab zamkniętych. Zastosowano również trzy reguły obowiązujące na każdym etapie wprowadzenia nauki czytania: powtarzanie (naśladowanie), wskazywanie (rozumienie), nazywanie (czytanie). Ponadto w kartach zawarto wiele ćwiczeń z edukacji matematycznej, plastycznej, technicznej, przyrodniczej.