ZNAM LITERY DOSKONALE!





Opis
Małgorzata Barańska
ZNAM LITERY DOSKONALE!
ĆWICZENIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE DLA UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH
W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w:
• niewystarczającej znajomości liter;
• niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej;
• braku znajomości właściwej techniki czytania. Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania.
Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania. Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie liczby właściwych ćwiczeń mających na celu:
• powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami;
• wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.
Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne oraz ćwiczenia mają na celu przede wszystkim ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery małe i wielkie drukowane oraz małe i wielkie pisane. W skład publikacji wchodzą:
1. pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego wykorzystania;
2. karty ćwiczeń;
3. broszurka z propozycjami zabaw i gier.
Dane o publikacji
format | A4 |
objętość | 88 stron w bloku |
oprawa | teczka |
zeszyt | 20 stron - B5 |
karty | 22 karty - A4 |
dodatki | plansza do gry - A3 |
ISBN | 978-83-8080-249-0 |