
Emocjonalne potyczki
Gra terapeutyczna rozwijająca kompetencje emocjonalno-społeczne
„Emocjonalne potyczki” to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: psychologów, nauczycieli i trenerów TUS. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi.
W czasie gry uczestnicy:
- ćwiczą rozpoznawanie różnych stanów emocjonalnych u siebie i innych
- uczą się, jak wyrażać emocje w sposób jasny i zdecydowany, ale zawsze z szacunkiem dla innych
- zastanawiają się, skąd się biorą emocje i w jakich sytuacjach zdarza się im przeżywać rozmaite z nich
- uczą się empatii, przyjmowania perspektywy innych i akceptacji tego, że jesteśmy różni.
Gra przeznaczona jest dla 2–5 osób.
W skład zestawu wchodzą:
- plansza do gry w formacie A3
- 112 kart z pytaniami
- zestaw pionków-żetonów do wyboru
- klepsydra
- zeszyt z opisem gry i omówieniem merytorycznym.

Kodowanki tematyczne dla dzieci
Książka to zbiór zakodowanych wyrazów zawartych w 111 kodowankach. Są one podzielone tematycznie na 37 kategorii (np. zawody, gatunki roślin, zwierzęta, miasta). Zadaniem dziecka jest odkodowanie ich za pomocą podanych szyfrów i zapisanie we wskazanym miejscu. Taka forma nauki to świetna zabawa, a zarazem doskonały sposób na rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości oraz umiejętności kodowania u najmłodszych. Rozwiązania zadań można znaleźć na końcu książki.
Książka należy do kolekcji i pakietu ZABAWY W KODOWANIE.

Tymon i ja
Propozycje zajęć z wykorzystaniem narracji i tworzenia historii
Tymon i ja to publikacja, której celem jest stworzenie własnego bohatera i wymyślenie historii z jego udziałem. Tworzenie swojej postaci ma na celu możliwość znalezienia punktu odniesienia do własnych przeżyć, porównanie siebie i kogoś innego. Może to ułatwić rozmowę na temat swoich emocji i sposobów radzenia sobie z nimi.
Książka składa się z dziesięciu rozdziałów – projektów, które przeprowadzą czytelnika przez proces tworzenia postaci i opowieści. Omówiono w nich jego najważniejsze elementy, takie jak wygląd i tożsamość bohatera, jego mocne i słabe strony czy struktura historii. Zaproponowano również stworzenie krótkich dzieł kultury – gry planszowej i komiksu, a także wskazano popularne i wykorzystywane przez innych twórców elementy, które można zawrzeć w stworzonej przez siebie charakterystyce postaci.

Mutyzm wybiórczy
Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów
Książka Mutyzm wybiórczy. Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów zawiera gotowe strategie postępowania oraz arkusze ułatwiające zaplanowanie pomocy i śledzenie pozytywnych rezultatów. Materiały te można wykorzystać w pracy z dzieckiem lub nastolatkiem z mutyzmem wybiórczym w domu, w szkole albo w innym otoczeniu – zależnie od potrzeb i możliwości. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, autorki – Maggie Johnson, uznana ekspertka w zakresie terapii mutyzmu wybiórczego, i Junhua Reitman, specjalistka zajmująca się szkoleniem rodziców – pokazują, jak dziecko może przezwyciężyć trudności dzięki wdrożeniu zaprezentowanych w książce ćwiczeń i strategii. Ćwiczenia są przeznaczone do wykonywania w trakcie codziennych rutynowych czynności w domu i szkole. Każde z nich zostało podzielone na sekwencje małych kroków, tak aby można było bez trudu śledzić postępy dziecka.
Ćwiczenia odnoszą się do takich sytuacji społecznych, jak:
- korzystanie z toalety w szkole
- uczestniczenie w spotkaniach towarzyskich
- zabawa z rówieśnikami
- inicjowanie rozmowy
- zabieranie głosu w klasie i czynne uczestnictwo w lekcji
- wspólne posiłki z kolegami i koleżankami.
Zbiór ten będzie nieocenioną pomocą dla rodziców, nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów oraz innych specjalistów, a także dla każdej osoby, która poszukuje zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających przezwyciężenie mutyzmu wybiórczego. Publikacja stanowi przydatne rozszerzenie książki Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy – przedstawia gotowe rozwiązania problemów, które zostały tam omówione.
Małe kroki prowadzą do dużych zmian, lecz najtrudniejsze są początki. Ta książka pomoże Wam zrobić pierwszy krok.

Moc relacji
Gra planszowa wspierająca rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych
„Moc relacji” to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: trenerów TUS, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi.
Gracze kolejno rzucają kostką i poruszają się pionkami po planszy podzielonej na 4 obszary symbolizujące różne przestrzenie społeczne: dom, szkołę, sklep i inne miejsca publiczne. Po drodze trafiają na określone pola specjalne i wykonują różne akcje, np. losują karty z określonej kategorii, a następnie odpowiadają na pytania o odczuwane emocje czy sposoby zachowania w różnych sytuacjach. W ten sposób przy okazji dobrej zabawy gracze trenują różne kompetencje społeczne. Uczą się między innymi:
- inicjowania rozmowy
- zadawania pytań
- proszenia o pomoc
- rozwiązywania konfliktów w sposób akceptowalny społecznie
- odczytywania intencji i przyjmowania perspektywy innych osób
- rozpoznawania i nazywania emocji, a także swoich mocnych i słabszych stron
- wyrażania własnego zdania i szanowania przy tym granic innych osób.
Gra przeznaczona jest dla 2–5 osób.
W skład zestawu wchodzą:
- duża plansza do gry podzielona na 4 obszary: W DOMU, W SZKOLE, W SKLEPIE, RÓŻNE
- 160 kart z pytaniami i poleceniami (40 z każdej kategorii)
- 5 pionków
- kostka do gry
- zeszyt z opisem gry i omówieniem trudności, z jakimi mierzą się uczniowie w różnych relacjach społecznych.

Autyzm i edukacja
O czym powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji.
Najważniejsze z omawianych zagadnień to:
- uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typu
- znaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnym
- rozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmu
- sposoby motywowania osoby z ASD
- stawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum.
Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół – zazwyczaj pomijanych – mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.

Polska
Karty pracy z tekstami do czytania ze zrozumieniem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych.
Karty zawierają wiele różnorodnych i urozmaiconych ćwiczeń, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o Polsce, jej historii, geografii i kulturze. W trakcie pracy rozwijają oni także funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę.
Opracowane materiały są zgodne z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Sposób przygotowania zadań oraz ich zróżnicowany stopień trudności umożliwiają zastosowanie indywidualnego podejścia do ucznia, który może pracować samodzielnie lub ze wsparciem nauczyciela.

Cztery pory roku
Uniwersalne materiały edukacyjne w dużym formacie
Zestaw Cztery pory roku to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest przybliżenie uczniom najważniejszych zagadnień związanych z porami roku, zegarem i czynnościami dnia codziennego. Publikacja została stworzona z myślą przede wszystkim o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi, autyzmem oraz innymi deficytami rozwojowymi, ale doskonale sprawdzi się również w przedszkolach, pierwszych klasach szkoły podstawowej oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład zestawu wchodzą następujące elementy:
- dwustronna plansza formatu A1 zawierająca zegar z ruchomymi wskazówkami
- 112 dwustronnych kartoników ze zdjęciami
- 48 etykiet z nazwami miesięcy, dni tygodnia, pór dnia, określeniami dni i miejsc oraz datami najważniejszych świąt
- 12 okrągłych kartoników z liczbami rzymskimi od I do XII
- instrukcja z propozycjami zabaw o różnym poziomie trudności.
Dzięki temu, że publikacja została wykonana z grubszego papieru i tektury, a jej ruchome elementy mają zaokrąglone rogi, zestaw jest wytrzymały i bezpieczny w użyciu. Większy format oraz czytelne napisy sprawiają, że z pomocy mogą skorzystać także uczniowie z wadami wzroku oraz ci, którzy dopiero uczą się niełatwej sztuki czytania lub mają trudności z jej opanowaniem.

Na tropie pór roku. Wiosna
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).
W części „Wiosna” omówiono m.in. następujące tematy:
- pierwsze zwiastuny wiosny
- zwierzęta leśne i hodowlane
- Wielkanoc oraz inne wiosenne święta
- ruch obiegowy Ziemi
- zmiany klimatu
- zakupy stacjonarne i w Internecie.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:
- czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
- zadania tekstowe z obliczeniami zegarowymi
- dopasowywanie podpisów do zdjęć
- uzupełnianie tekstów z lukami
- rozsypanki wyrazowe
- kodowanki
- i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Na tropie pór roku. Lato
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).
W części „Lato” omówiono m.in. następujące tematy:
- zmysły
- prawa i obowiązki dziecka
- cechy lata: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt
- środki transportu
- bezpieczeństwo podczas wakacyjnych podróży
- zakończenie szkoły.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:
- czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
- zadania tekstowe z obliczeniami kalendarzowymi
- ćwiczenia typu: prawda – fałsz
- uzupełnianie tekstów z lukami
- rozsypanki literowe i wyrazowe
- kodowanki
- i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Na tropie pór roku. Jesień
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).
W części „Jesień” omówiono m.in. następujące tematy:
- zasady obowiązujące w szkole
- bezpieczeństwo w szkole, na drodze i w cyberprzestrzeni
- cechy jesieni: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt
- jesienne święta i aktywności
- zdrowy styl życia
- sposoby spędzania czasu wolnego.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:
- czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
- zadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymi
- uzupełnianie tekstów z lukami
- ćwiczenia typu: prawda – fałsz
- wykreślanki
- krzyżówki
- i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Na tropie pór roku. Zima
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).
W części „Zima” omówiono m.in. następujące tematy:
- Boże Narodzenie i inne zimowe uroczystości
- cechy zimy: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt
- troska o zdrowie zimą
- role i obowiązki członków rodziny
- kulturalne zachowanie przy stole
- zimowy wypoczynek.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:
- czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
- zadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymi
- uzupełnianie tekstów z lukami
- ćwiczenia typu: prawda – fałsz
- wykreślanki
- kodowanki
- i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.