
Umiem radzić sobie ze złością. Ćwiczenia dla dzieci
40 zadań, które nauczą dziecko się wyciszać, wyrażać emocje w zdrowy sposób i kontrolować gniew
Zapanuj nad złością i poczuj się lepiej!
Czasami czujesz, jak złość w tobie narasta. A czasem po prostu napada cię znienacka i przejmuje kontrolę nad twoimi uczuciami i zachowaniem. Właśnie wtedy zaczynają się kłopoty...
Na szczęście jest na to sposób! W tej książce znajdziesz zabawne ćwiczenia, dzięki którym nauczysz się, jak zdrowo wyrażać złość. Odkryjesz, jak można zatrzymać rosnący gniew, pesymistyczne myśli zmienić w optymistyczne, odzyskać panowanie nad sobą... I dużo więcej!
Niezależnie od tego, czy potrzebujesz pomocy, żeby się uspokoić lub rozwiązać problemy, czy też chcesz wyrazić swój gniew, ta książka nauczy cię, jak zapanować nad złością i poprawić swoje samopoczucie.
W książce znajdziesz:
- 6 ważnych umiejętności potrzebnych, żeby odnaleźć spokój i zapanować nad emocjami
- 40 ciekawych ćwiczeń, dzięki którym rozwiniesz te umiejętności
- Dodatkowe gry i zadania na końcu każdego rozdziału, które pomogą ci je utrwalić.

Podróż przez pory roku. Część 2 (nowe wydanie)
Materiały dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).
Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.

Matematyka? Nic prostszego! Część A
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z trudnościami w nauce matematyki
Prezentowane karty pracy to zestaw pomysłowych i różnorodnych zadań przygotowanych z myślą o uczniach klas IV–VI szkoły podstawowej, którzy mają trudności w nauce matematyki. Dzięki pracy z publikacją uczeń pozna i utrwali:
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pisemne
- pojęcie notacji wykładniczej liczb
- właściwą kolejność wykonywania działań
- podstawowe pojęcia geometryczne, takie jak: punkt, prosta, półprosta, odcinek, łamana, proste prostopadłe i równoległe
- wiadomości dotyczące kątów i ich rodzajów.
Wewnątrz znajdziemy m.in. następujące typy ćwiczeń:
- zadania tekstowe
- ćwiczenia wymagające analizy tabel, wykresów i infografik
- zadania polegające na selekcjonowaniu potrzebnych informacji
- kwadraty magiczne
- krzyżówki matematyczne
- trimina
- i wiele innych!
Publikacja sprawdzi się podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także jako urozmaicenie lekcji. Materiały są realizacją podstawy programowej z matematyki dla klas IV–VI.

Fotokarty. Zawody
Uniwersalna pomoc edukacyjna
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania wybranych zawodów. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi wykonawców różnych profesji. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami.
Sprawdzi się m.in.:
- podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu
- w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy
- w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych
- podczas zajęć z języków obcych
- w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem.
Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.

Mutyzm wybiórczy. Zbiór ćwiczeń
do wykorzystania przez rodziców i specjalistów
Książka Mutyzm wybiórczy. Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów zawiera gotowe strategie postępowania oraz arkusze ułatwiające zaplanowanie pomocy i śledzenie pozytywnych rezultatów. Materiały te można wykorzystać w pracy z dzieckiem lub nastolatkiem z mutyzmem wybiórczym w domu, w szkole albo w innym otoczeniu – zależnie od potrzeb i możliwości. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, autorki – Maggie Johnson, uznana ekspertka w zakresie terapii mutyzmu wybiórczego, i Junhua Reitman, specjalistka zajmująca się szkoleniem rodziców – pokazują, jak dziecko może przezwyciężyć trudności dzięki wdrożeniu zaprezentowanych w książce ćwiczeń i strategii. Ćwiczenia są przeznaczone do wykonywania w trakcie codziennych rutynowych czynności w domu i szkole. Każde z nich zostało podzielone na sekwencje małych kroków, tak aby można było bez trudu śledzić postępy dziecka.
Ćwiczenia odnoszą się do takich sytuacji społecznych, jak:
- korzystanie z toalety w szkole
- uczestniczenie w spotkaniach towarzyskich
- zabawa z rówieśnikami
- inicjowanie rozmowy
- zabieranie głosu w klasie i czynne uczestnictwo w lekcji
- wspólne posiłki z kolegami i koleżankami.
Zbiór ten będzie nieocenioną pomocą dla rodziców, nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów oraz innych specjalistów, a także dla każdej osoby, która poszukuje zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających przezwyciężenie mutyzmu wybiórczego. Publikacja stanowi przydatne rozszerzenie książki Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy – przedstawia gotowe rozwiązania problemów, które zostały tam omówione.
Małe kroki prowadzą do dużych zmian, lecz najtrudniejsze są początki. Ta książka pomoże Wam zrobić pierwszy krok.

Tomcio rozwiązuje problemy. Wstyd i nieśmiałość
Publikacje z serii „Kreatywne Książeczki Terapeutyczne” są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia dziecka. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Wstyd i nieśmiałość” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o oswajaniu powszechnie doświadczanej przez nas emocji wstydu i pokonywaniu nieśmiałości oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania i bajeczki stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.

Współtworzenie bezpieczeństwa
Leczenie pacjenta z kruchą strukturą charakteru
Genialne! Znakomita publikacja świadcząca o głębokim zrozumieniu kwestii badania i strategii leczenia kruchych pacjentów. Ta książka to wszechstronne źródło wiedzy dla wszystkich terapeutów – niezależnie od ich preferencji teoretycznych – którzy pracują z takimi osobami.
Allan Abbass, prof. med. Dalhousie University,
autor książki Dotrzeć poprzez opór
To niezwykle przystępna pozycja, jedna z najciekawszych i najatrakcyjniejszych książek na temat psychoterapii, jakie kiedykolwiek czytałam. Pozornie prosta, jest w rzeczywistości pogłębionym traktatem poświęconym pracy nie tylko z kruchymi pacjentami (których mechanizmy obronne obejmują zaprzeczanie, rozszczepienie i projekcję), ale w istocie ze wszystkimi, którzy kiedykolwiek uruchamiali mechanizmy obronne, aby chronić się przed bólem. Strategie te kiedyś pozwalały im przetrwać, ale teraz zakłócają ich zdolność rozwoju i budowania więzi ze sobą i z innymi. Frederickson płynnie przechodzi od teorii do praktyki, dzieląc się z czytelnikami porcją fascynujących teoretycznych i klinicznych przemyśleń.
Martha Stark, wykładowczyni Harvard Medical School,
autorka ośmiu książek, w tym Relentless Hope
Arcydzieło. Jon Frederickson jasno opisuje wielowarstwowe komplikacje, które doświadczeni terapeuci napotykają w pracy z najtrudniejszymi pacjentami, i przedstawia nową technikę radzenia sobie z projekcjami, która opiera się na samoświadomości i zaangażowaniu w powrót pacjentów do zdrowia.
Thomas Brod, prof. Geffen School of Medicine, UCLA

To nie jest praca domowa. Część 1
Liczenie w zakresie 10
Pierwsza książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Liczenie w zakresie 10 zawiera różnorodne ćwiczenia, których celem jest doskonalenie umiejętności liczenia wśród dzieci w wieku przedszkolnym, a także wczesnoszkolnym (klasy 1–3). Zadania te mogą się okazać szczególnym wsparciem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w ramach zarówno pracy indywidualnej, jak również grupowej. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się dodatkowym wsparciem dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.

Przez pory roku z symbolami MÓWik. Zima
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
„Przez pory roku…” to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.
Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.
Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.

Spotkania z porami roku. Wiosna
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Prezentowana publikacja stanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.
Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Wiosna” opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:
- układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)
- dopasowywaniu etykiet do obrazków
- tworzeniu wyrazów z liter i sylab
- uzupełnianiu luk w zdaniach
- ćwiczeniu słuchu fonematycznego
- wyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznego
- ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)
- pamięciowej analizie obrazka
- wyszukiwaniu różnic między ilustracjami.

Spotkania z porami roku. Lato
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Prezentowana publikacja stanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.
Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Lato” opracowano między innymi następujące tematy: cechy letniej pogody, letnie owoce, zwierzęta domowe, wiejskie i egzotyczne; wakacje i letnie podróże. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:
- układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)
- dopasowywaniu etykiet do obrazków
- tworzeniu wyrazów z liter i sylab
- uzupełnianiu luk w zdaniach
- ćwiczeniu słuchu fonematycznego
- wyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10
- ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)
- pamięciowej analizie obrazka.

Spotkania z porami roku. Zima
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Prezentowana publikacja stanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.
Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Zima” opracowano między innymi następujące tematy: mikołajki, cechy zimowej pogody, zimowe ubrania, Wigilia i święta Bożego Narodzenia, zimowe aktywności, sposoby dokarmiania zwierząt leśnych i ptaków zimą, Dzień Babci i Dziadka. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:
- układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)
- dopasowywaniu etykiet do obrazków
- tworzeniu wyrazów z liter i sylab
- uzupełnianiu luk w zdaniach
- ćwiczeniu słuchu fonematycznego
- wyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10
- ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)
- pamięciowej analizie obrazka
- wyszukiwaniu różnic między ilustracjami.