Na co dzień i od święta
May 2025

Na co dzień i od święta

Materiały na zajęcia rozwijające kreatywność

W roku kalendarzowym jest wiele szczególnych dni i świąt – państwowych, religijnych, rodzinnych. Na co dzień i od święta to karty pracy, które powstały z myślą o przygotowywaniu prac plastycznych na te wyjątkowe okazje podczas zajęć rozwijających kreatywność, ale również artystyczno-technicznych, rewalidacyjnych czy plastycznych.

Materiały są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną.

Zadania zawarte w publikacji kształtują umiejętności z zakresu:

  • logicznego myślenia
  • motoryki małej
  • koncentracji uwagi
  • pamięci
  • spostrzegania
  • funkcjonowania społecznego.

Praca z kartami służy rozbudzaniu wyobraźni, poszerzaniu zainteresowań uczniów i zwiększaniu ich motywacji do działania. Aktywność twórcza daje dzieciom możliwość ekspresji przeżyć i emocji za pomocą dostępnych środków wyrazu: artystycznych, praktycznych i technicznych. Sprzyja również zyskiwaniu pewności siebie poprzez odczuwanie satysfakcji i radości z własnych osiągnięć.
 

Podróż przez pory roku. Część 2
May 2025

Podróż przez pory roku. Część 2 (nowe wydanie)

Materiały dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.

Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).

Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne. 
 

Matematyka? Nic prostszego! Część A
May 2025

Matematyka? Nic prostszego! Część A

Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z trudnościami w nauce matematyki

Prezentowane karty pracy to zestaw pomysłowych i różnorodnych zadań przygotowanych z myślą o uczniach klas IV–VI szkoły podstawowej, którzy mają trudności w nauce matematyki. Dzięki pracy z publikacją uczeń pozna i utrwali:

  • dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pisemne
  • pojęcie notacji wykładniczej liczb
  • właściwą kolejność wykonywania działań
  • podstawowe pojęcia geometryczne, takie jak: punkt, prosta, półprosta, odcinek, łamana, proste prostopadłe i równoległe
  • wiadomości dotyczące kątów i ich rodzajów.

Wewnątrz znajdziemy m.in. następujące typy ćwiczeń:

  • zadania tekstowe
  • ćwiczenia wymagające analizy tabel, wykresów i infografik
  • zadania polegające na selekcjonowaniu potrzebnych informacji
  • kwadraty magiczne
  • krzyżówki matematyczne
  • trimina
  • i wiele innych!

Publikacja sprawdzi się podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także jako urozmaicenie lekcji. Materiały są realizacją podstawy programowej z matematyki dla klas IV–VI.
 

Fotokarty. Zawody
May 2025

Fotokarty. Zawody

Uniwersalna pomoc edukacyjna

Serie produktów

Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania wybranych zawodów. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi wykonawców różnych profesji. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami.

Sprawdzi się m.in.:

  • podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu
  • w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy
  • w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych
  • podczas zajęć z języków obcych
  • w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem. 

Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.

Fotokarty. Ciało
May 2025

Fotokarty. Ciało

Uniwersalna pomoc edukacyjna

Serie produktów

Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania części ludzkiego ciała. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi różne części ciała. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami.

Sprawdzi się m.in.:

  • podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu
  • w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy
  • w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych
  • podczas zajęć z języków obcych
  • w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem. 

Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
 

Supermoce
May 2025

Supermoce

Karty do pracy nad celami, potrzebami, emocjami i umiejętnościami społecznymi

Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba.

Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.

Mutyzm wybiórczy
May 2025

Mutyzm wybiórczy

Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów

Książka Mutyzm wybiórczy. Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów zawiera gotowe strategie postępowania oraz arkusze ułatwiające zaplanowanie pomocy i śledzenie pozytywnych rezultatów. Materiały te można wykorzystać w pracy z dzieckiem lub nastolatkiem z mutyzmem wybiórczym w domu, w szkole albo w innym otoczeniu – zależnie od potrzeb i możliwości. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, autorki – Maggie Johnson, uznana ekspertka w zakresie terapii mutyzmu wybiórczego, i Junhua Reitman, specjalistka zajmująca się szkoleniem rodziców – pokazują, jak dziecko może przezwyciężyć trudności dzięki wdrożeniu zaprezentowanych w książce ćwiczeń i strategii. Ćwiczenia są przeznaczone do wykonywania w trakcie codziennych rutynowych czynności w domu i szkole. Każde z nich zostało podzielone na sekwencje małych kroków, tak aby można było bez trudu śledzić postępy dziecka. 

Ćwiczenia odnoszą się do takich sytuacji społecznych, jak: 

  • korzystanie z toalety w szkole
  • uczestniczenie w spotkaniach towarzyskich
  • zabawa z rówieśnikami
  • inicjowanie rozmowy
  • zabieranie głosu w klasie i czynne uczestnictwo w lekcji
  • wspólne posiłki z kolegami i koleżankami. 

Zbiór ten będzie nieocenioną pomocą dla rodziców, nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów oraz innych specjalistów, a także dla każdej osoby, która poszukuje zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających przezwyciężenie mutyzmu wybiórczego. Publikacja stanowi przydatne rozszerzenie książki Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy – przedstawia gotowe rozwiązania problemów, które zostały tam omówione. 

Małe kroki prowadzą do dużych zmian, lecz najtrudniejsze są początki. Ta książka pomoże Wam zrobić pierwszy krok. 

Puszka. Część 3
June 2025

Puszka. Część 3

Otwarty umysł w sytuacjach społecznych

Przedstawiamy atrakcyjną i przyjazną pomoc, która sprawdzi się zarówno w pracy z grupą – podczas lekcji wychowawczych, treningu umiejętności społecznych, treningu funkcji poznawczych, socjoterapii – jak i w trakcie terapii indywidualnej. Formuła pracy znana jako „puszka Pandory” została dostosowana do poszerzania kompetencji poznawczych w obszarze życia społecznego u młodych ludzi w wieku 12–20 lat.

W skład zestawu wchodzą:

  • zeszyt z podstawowymi informacjami dla moderatora grupy
  • lista 360 zagadnień (po 30 na każdy z 12 poruszanych tematów)
  • puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują zadania.

Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują po jednym pytaniu i odpowiadają na nie. Inni uczestnicy zajęć także mogą podawać swoje odpowiedzi. Moderator dba o atmosferę wolną od oceniania, sprzyjającą wspólnemu poszukiwaniu rozwiązań.

Ćwiczenia z „Puszką” pozwalają na analizę możliwych przyczyn wystąpienia sytuacji społecznych, uczą uwzględniania potrzeb oraz emocji innych ludzi, pomagają w tworzeniu przybliżających do osiągnięcia celu procedur działania. Zadania dotyczą także odróżniania faktów od opinii innych ludzi oraz tworzenia i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych.

„Puszka. Część 3. Otwarty umysł w sytuacjach społecznych”:

  • wpływa na rozwój funkcji poznawczych
  • ułatwia myślenie o różnych sytuacjach społecznych
  • oddziałuje terapeutycznie na uczniów
  • uczy wypowiadania się na forum grupy
  • dotyczy tematów ze świata psychospołecznego dzieci i młodzieży
  • uczy mentalizacji
  • uczy tolerancji i szacunku do innych perspektyw
  • uczy wymiany myśli i dyskusji
  • pomaga tworzyć relacje i więzi pomiędzy członkami grupy
  • daje każdemu uczestnikowi spotkania, niezależnie od jego temperamentu, równe szanse w dyskusji
  • otwiera uczniów na nowe punkty widzenia
  • integruje grupę.
To nie jest praca domowa. Część 1
June 2025

To nie jest praca domowa. Część 1

Liczenie w zakresie 10

Pierwsza książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Liczenie w zakresie 10 zawiera różnorodne ćwiczenia, których celem jest doskonalenie umiejętności liczenia wśród dzieci w wieku przedszkolnym, a także wczesnoszkolnym (klasy 1–3). Zadania te mogą się okazać szczególnym wsparciem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w ramach zarówno pracy indywidualnej, jak również grupowej. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się dodatkowym wsparciem dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.

Przez pory roku z symbolami MÓWik. Zima
June 2025

Przez pory roku z symbolami MÓWik. Zima

Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

„Przez pory roku…” to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.

Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.

Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego. 

Spotkania z porami roku. Wiosna
June 2025

Spotkania z porami roku. Wiosna

Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Serie produktów

Prezentowana publikacja stanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu. 

Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Wiosna” opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:

  • układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)
  • dopasowywaniu etykiet do obrazków
  • tworzeniu wyrazów z liter i sylab
  • uzupełnianiu luk w zdaniach
  • ćwiczeniu słuchu fonematycznego
  • wyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznego
  • ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)
  • pamięciowej analizie obrazka
  • wyszukiwaniu różnic między ilustracjami.
Spotkania z porami roku. Lato
June 2025

Spotkania z porami roku. Lato

Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Serie produktów

Prezentowana publikacja stanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu. 

Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Lato” opracowano między innymi następujące tematy: cechy letniej pogody, letnie owoce, zwierzęta domowe, wiejskie i egzotyczne; wakacje i letnie podróże. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:

  • układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)
  • dopasowywaniu etykiet do obrazków
  • tworzeniu wyrazów z liter i sylab
  • uzupełnianiu luk w zdaniach
  • ćwiczeniu słuchu fonematycznego
  • wyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10
  • ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)
  • pamięciowej analizie obrazka.