Tomcio rozwiązuje problemy. Choroba i wizyta u lekarza
April 2025

Tomcio rozwiązuje problemy. Choroba i wizyta u lekarza

Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.

Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne, które pomogą dziecku pokonać strach związany z wizytą u lekarza, pobytem w szpitalu i leczeniem zębów w gabinecie dentystycznym, a także pomogą przetrwać niełatwy czas zmagania się z chorobą w domu i oswoją z koniecznością przyjmowania lekarstw.
 

Mutyzm wybiórczy
April 2025

Mutyzm wybiórczy

Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów

Książka Mutyzm wybiórczy. Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów zawiera gotowe strategie postępowania oraz arkusze ułatwiające zaplanowanie pomocy i śledzenie pozytywnych rezultatów. Materiały te można wykorzystać w pracy z dzieckiem lub nastolatkiem z mutyzmem wybiórczym w domu, w szkole albo w innym otoczeniu – zależnie od potrzeb i możliwości. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, autorki – Maggie Johnson, uznana ekspertka w zakresie terapii mutyzmu wybiórczego, i Junhua Reitman, specjalistka zajmująca się szkoleniem rodziców – pokazują, jak dziecko może przezwyciężyć trudności dzięki wdrożeniu zaprezentowanych w książce ćwiczeń i strategii. Ćwiczenia są przeznaczone do wykonywania w trakcie codziennych rutynowych czynności w domu i szkole. Każde z nich zostało podzielone na sekwencje małych kroków, tak aby można było bez trudu śledzić postępy dziecka. 

Ćwiczenia odnoszą się do takich sytuacji społecznych, jak: 

  • korzystanie z toalety w szkole
  • uczestniczenie w spotkaniach towarzyskich
  • zabawa z rówieśnikami
  • inicjowanie rozmowy
  • zabieranie głosu w klasie i czynne uczestnictwo w lekcji
  • wspólne posiłki z kolegami i koleżankami. 

Zbiór ten będzie nieocenioną pomocą dla rodziców, nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów oraz innych specjalistów, a także dla każdej osoby, która poszukuje zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających przezwyciężenie mutyzmu wybiórczego. Publikacja stanowi przydatne rozszerzenie książki Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy – przedstawia gotowe rozwiązania problemów, które zostały tam omówione. 

Małe kroki prowadzą do dużych zmian, lecz najtrudniejsze są początki. Ta książka pomoże Wam zrobić pierwszy krok. 

Autyzm i edukacja
April 2025

Autyzm i edukacja

O czym powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele

W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji.

Najważniejsze z omawianych zagadnień to:

  • uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typu
  • znaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnym
  • rozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmu
  • sposoby motywowania osoby z ASD
  • stawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum.

Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół – zazwyczaj pomijanych – mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.
 

Supermoce
May 2025

Supermoce

Karty do pracy nad celami, potrzebami, emocjami i umiejętnościami społecznymi

Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba.

Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 4
May 2025

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 4

Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. 

Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
 

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 5
May 2025

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 5

Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

Serie produktów

Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. 

Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, plastyki, muzyki, informatyki i techniki.
 

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 6
May 2025

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 6

Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

Serie produktów

Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. 

Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, plastyki, muzyki, informatyki i techniki.
 

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 7
May 2025

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 7

Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

Serie produktów

Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 7 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. 

Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, plastyki, muzyki i informatyki.
 

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 8
May 2025

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 8

Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

Serie produktów

Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. 

Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, WOS-u, edukacji dla bezpieczeństwa i informatyki.
 

Polska
May 2025

Polska

Karty pracy z tekstami do czytania ze zrozumieniem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych. 
Karty zawierają wiele różnorodnych i urozmaiconych ćwiczeń, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o Polsce, jej historii, geografii i kulturze. W trakcie pracy rozwijają oni także funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę.

Opracowane materiały są zgodne z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Sposób przygotowania zadań oraz ich zróżnicowany stopień trudności umożliwiają zastosowanie indywidualnego podejścia do ucznia, który może pracować samodzielnie lub ze wsparciem nauczyciela.
 

Cztery pory roku
May 2025

Cztery pory roku

Uniwersalne materiały edukacyjne w dużym formacie

Zestaw Cztery pory roku to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest przybliżenie uczniom najważniejszych zagadnień związanych z porami roku, zegarem i czynnościami dnia codziennego. Publikacja została stworzona z myślą przede wszystkim o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi, autyzmem oraz innymi deficytami rozwojowymi, ale doskonale sprawdzi się również w przedszkolach, pierwszych klasach szkoły podstawowej oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.

W skład zestawu wchodzą następujące elementy:

  • dwustronna plansza formatu A1 zawierająca zegar z ruchomymi wskazówkami
  • 112 dwustronnych kartoników ze zdjęciami
  • 48 etykiet z nazwami miesięcy, dni tygodnia, pór dnia, określeniami dni i miejsc oraz datami najważniejszych świąt
  • 12 okrągłych kartoników z liczbami rzymskimi od I do XII
  • instrukcja z propozycjami zabaw o różnym poziomie trudności.

Dzięki temu, że publikacja została wykonana z grubszego papieru i tektury, a jej ruchome elementy mają zaokrąglone rogi, zestaw jest wytrzymały i bezpieczny w użyciu. Większy format oraz czytelne napisy sprawiają, że z pomocy mogą skorzystać także uczniowie z wadami wzroku oraz ci, którzy dopiero uczą się niełatwej sztuki czytania lub mają trudności z jej opanowaniem. 
 

Na tropie pór roku. Wiosna
May 2025

Na tropie pór roku. Wiosna

Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). 

W części „Wiosna” omówiono m.in. następujące tematy:

  • pierwsze zwiastuny wiosny
  • zwierzęta leśne i hodowlane
  • Wielkanoc oraz inne wiosenne święta
  • ruch obiegowy Ziemi
  • zmiany klimatu
  • zakupy stacjonarne i w Internecie.

Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:

  • czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
  • zadania tekstowe z obliczeniami zegarowymi
  • dopasowywanie podpisów do zdjęć
  • uzupełnianie tekstów z lukami
  • rozsypanki wyrazowe
  • kodowanki
  • i wiele, wiele innych!

Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.