Chcesz wiedzieć więcej? O szczegóły oferty zapytaj naszego
KONSULTANTA EDUKACYJNEGO!
Kontakty znajdziesz na naszej stronie internetowej:
https://harmonia.edu.pl/pl/konsultant-edukacyjny
Głos - zaopiekuj się nim. Emisja głosu w praktyce
Szkolenie przygotowane z myślą o wszystkich osobach pracujących głosem, a szczególnie o nauczycielach, pedagogach i terapeutach.
Dr Anna Walencik-Topiłko przybliży możliwości zastosowania ćwiczeń emisyjnych na co dzień oraz wyjaśni, jak dbać o własny głos, aby posłużył nam jak najdłużej.
Program:
- Wprowadzenie do tematu: jaki wpływ my mamy na nasz głos?
- Czynniki wewnątrz- i zewnątrzpochodne wpływające na zdrowie i jakość głosu.
- Krótki przegląd ćwiczeń oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych. Co z tą przeponą?
- Jak mówić, by się nie męczyć?
- Po co nam ruchome artykulatory?
Anna Walencik-Topiłko – językoznawca, logopeda, doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik naukowo-dydaktyczny, adiunkt, kierownik Podyplomowych Studiów Emisji i Higieny Głosu.
Jak rozpoznać i reagować na symptomy depresji u uczniów?
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i pedagogów pracujących w szkołach podstawowych.
Program:
- czym jest depresja;
- rozpoznawanie symptomów depresji w środowisku szkolnym;
- postępowanie z dzieckiem, u którego są podejrzenia dot. depresji i myśli;
- postępowanie z dzieckiem, u którego potwierdzono depresję;
- współpraca z rodzicami dziecka w depresji i z myślami samobójczymi.
Krzysztof Tokarski – psycholog, wykładowca, ojciec dwójki chłopców, w tym jednego z zespołem Aspergera. Prowadzi gabinet psychologiczny, a od 15 lat również szkolenia. Autor bloga "autyzm i życie z zespołem Aspergera".
Jak zbudować relację terapeutyczną z dzieckiem
Szkolenie adresowane jest do psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów, rodziców i studentów.
Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie budowania pozytywnej relacji terapeutycznej z dzieckiem.
Uczestnicy:
- dowiedzą się, jak najlepiej przygotować się do spotkania
- i na czym się skupić,
- poznają skuteczne sposoby budowania relacji z dziećmi prezentującymi różnego rodzaju zaburzenia i wyzwania rozwojowe,
- otrzymają praktyczne wskazówki do wykorzystania
- w swojej codziennej pracy terapeutycznej.
Joanna Węglarz – psycholog, specjalista psychologii klinicznej, trener TUS, wykładowca akademicki, terapeutka EMDR, socjoterapeutka.
Dorota Bentkowska – psycholog, socjoterapeuta, trener TUS.
Komunikacja z rodzicem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w konfliktowych sytuacjach
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów i terapeutów.
Biorąc udział w szkoleniu, dowiesz się:
- w jaki sposób komunikować rodzicom naszych podopiecznych trudne informacje;
- jak udzielać wsparcia rodzicom dzieci ze SPE?
- czy możliwe jest stworzenie koalicji na rzecz dziecka?
- w jaki sposób zachować zimną krew i dobre mniemanie o sobie, kiedy robi się naprawdę gorąco?
- jak współpracować, kiedy przed nami stoi rodzic roszczeniowy, wyczerpany, zniechęcony, zbuntowany, niezainteresowany?
Danuta Kuźnik - pedagog terapeuta, logopeda, nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny, filolog, Certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny.
Logopedyczne badania przesiewowe: organizacja, przebieg, narzędzia... i co dalej?
Szkolenie skierowane jest do logopedów pracujących w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Badania przesiewowe są rodzajem diagnozy, którą często logopeda wykonuje cyklicznie w swojej pracy. By były sprawnie przeprowadzone, wymagają specyficznej organizacji pracy i określonych narzędzi diagnostycznych. W trakcie webinarium zostanie omówiony tok postępowania w badaniu oraz to, jakie kroki powinien podjąć logopeda po jego przeprowadzeniu.
Anna Walencik-Topiłko – językoznawca, logopeda, doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik naukowo-dydaktyczny, adiunkt, kierownik Podyplomowych Studiów Emisji i Higieny Głosu.
Metody aktywizujące w pracy z uczniem ze SPE
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i pedagogów pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza do osób pracujących w szkołach masowych i integracyjnych.
Kurs składa się z dwóch lekcji:
- Część 1: Uczeń z Zespołem Aspergera, a uczeń ze spektrum autyzmu
- Część 2: Metody aktywizujące w pracy nauczyciela
Po odbyciu szkolenia uczestnik:
- pozna cele i zadania kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży z autyzmem i z zespołem Aspergera;
- pozna charakterystykę zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- dowie się jakie są najczęstsze różnice w sposobie funkcjonowania uczniów z diagnozą autyzmu i z diagnozą zespołu Aspergera;
- zapozna się z metodami aktywizującymi oraz wstępnie będzie potrafił zaplanować
i przeprowadzić zajęcia z ich wykorzystaniem.
Aleksandra Sadowska-Krajewska – nauczyciel, logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeutka. Współzałożycielka fundacji „Iskra Pomocy” oraz „Spokojne jutro”.
Metody terapeutyczne w pracy z uczniem ze SPE
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i pedagogów pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza do osób pracujących w szkołach masowych i integracyjnych.
Kurs składa się z dwóch lekcji:
- Część 1 Charakterystyka ucznia ze SPE
- Część 2 Metody pracy terapeutycznej
Po odbyciu szkolenia uczestnik:
- zdobędzie podstawową wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze SPE;
- zdobędzie podstawową wiedzę na temat metodyki pracy wychowawczo – opiekuńczej oraz norm, procedur i dobrych praktyk wspierania ucznia ze SPE;
- zapozna się z poszczególnymi metodami pracy z uczniem ze SPE.
Aleksandra Sadowska-Krajewska – nauczyciel, logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeutka. Współzałożycielka fundacji „Iskra Pomocy” oraz „Spokojne jutro”.
Najpierw dobre przygotowanie, a potem łatwa nauka czytania
Szkolenie przygotowane z myślą nauczycielach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają następujące informacje:
- co dziecko powinno umieć, zanim zacznie uczyć się czytać;
- co to znaczy, że litery bywają „znajomymi z widzenia" i dlaczego nie powinno tak być;
- jak możemy uczyć czytania liter, a jak nie należy tego robić;
- nauka pisania liter, czyli o tym, jak ważny jest ruch;
- dlaczego własne palce są ważną pomocą dydaktyczną;
- dlaczego paluszek wskazujący pomaga w czytaniu i co to znaczy „czytanie harmonijne";
- z jakich publikacji Wydawnictwa Harmonia warto skorzystać, przygotowując dziecko do nauki czytania i pisania.
Małgorzata Barańska - nauczyciel dyplomowany, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Jest współautorką i autorką ponad pięćdziesięciu publikacji książkowych oraz współautorką scenariuszy filmów dydaktycznych dotyczących Metody Dobrego Startu.
Oligofazja. Problemy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w komunikowaniu się
Szkolenie skierowane jest do pedagogów specjalnych, nauczycieli wspomagających i rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną mających problemy komunikacyjne.
Uczestnicy szkolenia:
- zdobędą wiedzę na temat oligofazji;
- zapoznają się z przyczynami powstawania wad wymowy;
- poznają nieprawidłowości w mowie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną;
- zapoznają się z pojęciem komunikacji alternatywnej.
Aleksandra Sadowska-Krajewska – nauczyciel, logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeutka. Współzałożycielka fundacji „Iskra Pomocy” oraz „Spokojne jutro”.
Opóźniony rozwój mowy w przedszkolu - rola i działania logopedy
Szkolenie skierowane jest do logopedów pracujących w przedszkolach oraz gabinetach terapeutycznych.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają odpowiedzi na następujące pytania:
- Jaki tok postępowania powinien logopeda wdrożyć, kiedy zauważy objawy opóźnionego rozwoju mowy?
- Jak sprecyzować etiologię tego zjawiska?
- Jak zaplanować terapię i współpracę z rodzicami i nauczycielami?
- Jakie metody zastosować przy stymulacji dalszego rozwoju językowego?
Anna Walencik-Topiłko – językoznawca, logopeda, doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik naukowo-dydaktyczny, adiunkt, kierownik Podyplomowych Studiów Emisji i Higieny Głosu.
Poczucie własnej wartości - jak wzmacniać samoocenę uczniów
Szkolenie przeznaczone jest dla: nauczycieli, pedagogów, wychowawców.
Uczestnicy:
- poszerzą wiedzę dotyczącą pojęcia poczucia samooceny i jej wymiarów,
- będą potrafili wykorzystać pozytywną samoocenę do wzmacniania poczucia własnej wartości,
- poznają konkretne sposoby wzmacniania samooceny ucznia.
Anna Busz – oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, socjoterapeuta, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Autorka publikacji "Włącz emocje. Opowiadania socjoterapeutyczne" oraz "Emocjonalne SOS. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej".
Proste sposoby na trudne zachowania
Podczas szkolenia uczestnik:
- lepiej zrozumie swojego ucznia;
- dowie się z czego mogą wynikać negatywistyczne i nieakceptowane społecznie zachowania osoby z autyzmem;
- będzie wiedział z czego wynikają potrzeby sensoryczne;
- pozna proste i skuteczne sposoby odziaływania na zmysły i już następnego dnia po webinarium będzie mógł zastosować je w swojej pracy.
Monika Pouch - oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju i terapii dziecka z autyzmem, terapeuta integracji sensorycznej.
Przygotowanie do nauki pisania na podstawie publikacji "Trening przed 1 klasą"
Szkolenie skierowane jest do: nauczycieli przedszkoli, pedagogów specjalnych, nauczycieli wspomagających oraz rodziców, którzy chcą ułatwić dzieciom opanowanie trudnej sztuki pisania.
W trakcie szkolenia prelegentka:
- przedstawi propozycje zadań grafomotorycznych przydatnych w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- wyjaśni na co zwrócić szczególną uwagę w pracy z uczniem zanim rozpocznie się naukę pisania,
- pokarze przykłady najczęstszych problemów, które utrudniają dzieciom naukę pisania.
Olga Kłodnicka - nauczyciel w klasie 1 dla uczniów z autyzmem, terapeuta dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Autorka licznych pomocy terapeutyczno-edukacyjnych m.in „Trening przed 1 klasą”
Rewalidacja zorientowana na praktykę w szkole ponadpodstawowej
Szkolenie skierowane jest do pedagogów prowadzących zajęcia rewalidacyjne w szkołach ponadpodstawowych.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
- jak planować i realizować zajęcia rewalidacyjne w szkole średniej,
- jakie są sposoby tworzenia sytuacji sprzyjających rozwojowi ucznia,
- jak wykorzystywać wiedzę w praktyce.
Agnieszka Kołodziej – nauczyciel wspierający, nauczyciel rewalidacji, wychowawca klas integracyjnych, terapeuta zajęciowy. Autorka książek „Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć” oraz „Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Karty pracy”
Rozbroić trudne zachowania
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, opiekunów i rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Jeśli chcesz:
- lepiej rozumieć potrzeby swoich podopiecznych i adekwatnie na nie reagować,
- dotrzeć do źródła trudnych zachowań i w końcu znaleźć sposób na ich wyciszenie,
- reagować na przyczyny trudności, a nie na ich objawy,
zapraszamy Cię na nasze szkolenie.
Danuta Kuźnik - pedagog terapeuta, logopeda, nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny, filolog, Certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny.
Rozwijanie umiejętności społecznych
Szkolenie adresowane jest do psychologów, pedagogów, logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi.
Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie umiejętności społecznych oraz rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka.
Spotkanie będzie miało wymiar praktyczny tak, by uczestnicy otrzymali jak najwięcej wskazówek przydatnych w codziennej pracy. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną przykłady gier, zabaw oraz ćwiczeń.
Joanna Węglarz – psycholog, specjalista psychologii klinicznej, trener TUS, wykładowca akademicki, terapeutka EMDR, socjoterapeutka.
Dorota Bentkowska – psycholog, socjoterapeuta, trener TUS.
Uczniowie ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej - dobre praktyki w organizacji pracy
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i pedagogów pracujących z uczniami w spektrum autyzmu w szkołach podstawowych masowych i integracyjnych.
Program:
- umiejętności charakteryzowania dzieci ze spektrum autyzmu;
- przygotowanie klasy i rodziców na obecność dziecka ze spektrum autyzmu/zespołem Aspergera;
- metody prewencyjne i interwencyjne dotyczące sytuacji trudnych u ucznia ze spektrum autyzmu/zespołem Aspergera;
- poznanie metod współpracy, określanie mocnych i słabych stron, metody rozwiązywania konfliktów i niezrozumienia wokół tematu spektrum autyzmu i zespołu Aspergera;
- zasady dotyczące pracy z uczniem ze spektrum autyzmu/zespołem Aspergera.
Krzysztof Tokarski – psycholog, wykładowca, ojciec dwójki chłopców, w tym jednego z zespołem Aspergera. Prowadzi gabinet psychologiczny, a od 15 lat również szkolenia. Autor bloga "autyzm i życie z zespołem Aspergera".
Współpraca szkoły/przedszkola i specjalistów na podstawie prac domowych
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Podczas szkolenia zostaną przedstawione dobre praktyki w zakresie współpracy i komunikacji nauczycieli, terapeutów i rodziców na przykładzie prac domowych.
Olga Kłodnicka - nauczyciel w klasie 1 dla uczniów z autyzmem, terapeuta dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Autorka licznych pomocy terapeutyczno-edukacyjnych m.in „Prace domowe dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
Zaburzenia SI u dzieci w wieku przedszkolnym
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy chcą zdobyć wiedzę na temat rodzajów i objawów zaburzeń SI, czyli zaburzeń sensorycznych.
Uczestnicy:
- dowiedzą się, jakie zachowania dziecka mogą mieć źródło w zaburzeniach SI;
- uzyskają wskazówki, jak rozmawiać z dzieckiem wykazującym trudne zachowania i zaburzenia SI;
- dowiedzą się, kiedy warto pomyśleć o diagnozie SI.
Małgorzata Parcheta-Kołoszuk – psycholog wychowawczy, trener, terapeutka SI. Autorka bajek terapeutycznych „Emocjonalki”.