
Trening oczu 1
40 ćwiczeń stymulujących i usprawniających ruchy optomotoryczne oczu
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia.
Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych.
Dzięki pracy z kartami dziecko:
- ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkach
- poprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowych
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko–ręka)
- doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotów
- trenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem.
Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji.
Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń – wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.

Trening oczu 2
20 ćwiczeń stymulujących i usprawniających ruchy optomotoryczne oczu
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia.
Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych.
Dzięki pracy z kartami dziecko:
- ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkach
- poprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowych
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko–ręka)
- doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotów
- trenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem.
Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji.
Część druga zawiera 20 jednostronnych kart pracy z ćwiczeniami wspierającymi pracę mięśni oka podczas patrzenia z bliska oraz spostrzegania figury i tła.

Nowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z autyzmem lub ze specjalnymi potrzebami w zakresie komunikacji i umiejętności społecznych
Jeśli potrzebujesz skutecznego programu treningu umiejętności społecznych, sięgnij po tę książkę! Przyjazny dla odbiorcy model wspierania rozwoju umiejętności społecznych to efekt ponad 20 lat badań i doświadczenia autora w pracy z dziećmi i nastolatkami ze spektrum autyzmu.
Nowe wydanie uwzględnia aktualne potrzeby dzieci i młodzieży z autyzmem, ale też z ADHD, zaburzeniami lękowymi i zaburzeniami nastroju, zaburzeniem zdolności niewerbalnego uczenia się i innymi trudnościami w sferze społeczno-emocjonalnej. W porównaniu z pierwszą wersją książki czytelnicy znajdą tu nie tylko zaktualizowane wprowadzenie teoretyczne, ale przede wszystkim nowe treści praktyczne dotyczące:
- rozróżniania emocji i ich natężenia
- sposobów radzenia sobie z lękiem, obniżonym nastrojem oraz obsesyjnymi myślami lub kompulsywnymi zachowaniami
- nawiązywania nowych relacji koleżeńskich
- zasad korzystania z mediów społecznościowych, kontaktowania się z innymi osobami i umawiania na spotkania
- asertywności, empatycznego słuchania, pogłębiania relacji i dzielenia się osobistymi informacjami
- bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku w relacjach romantycznych.
Książka zawiera 92 lekcje poświęcone konkretnym umiejętnościom z następujących grup tematycznych:
- radzenie sobie z trudnymi emocjami (frustracja, gniew, lęk, uczucia związane z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, depresją)
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- zabawa i interakcje w grupie
- empatia, przyjaźń i uczucia romantyczne
- radzenie sobie z konfliktami
- postępowanie w nagłych wypadkach.
Nowy trening umiejętności społecznych doktora Jeda Bakera to dużo więcej niż propozycja zajęć TUS. Poszczególne rozdziały zawierają jasno opisane kluczowe składniki skutecznego treningu umiejętności społecznych, takie jak: budowanie motywacji, rozpoznanie odpowiednich celów, kształtowanie umiejętności w taki sposób, żeby współgrały z językowym funkcjonowaniem danego ucznia, generalizacja umiejętności, zwiększanie akceptacji w środowisku rówieśniczym oraz sprawdzanie postępów. To narzędzie niezbędne dla nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców.

Przysposobienie do pracy. Krawiectwo. Karty pracy
dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca.
W kartach pracy uwzględniono następujące tematy:
- organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHP
- czynności wykonywane w pracowni krawieckiej
- przybory i akcesoria do szycia ręcznego
- rodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szycia
- różne typy guzików i ich zastosowanie
- artykuły pasmanteryjne
- szycie ręczne i jego zastosowanie
- przeznaczenie różnych rodzajów ściegów
- prasowanie.
Publikacja jest częścią pakietu „Przysposobienie do pracy. Krawiectwo”. W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.