
Tomcio rozwiązuje problemy. Choroba i wizyta u lekarza
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne, które pomogą dziecku pokonać strach związany z wizytą u lekarza, pobytem w szpitalu i leczeniem zębów w gabinecie dentystycznym, a także pomogą przetrwać niełatwy czas zmagania się z chorobą w domu i oswoją z koniecznością przyjmowania lekarstw.

Autyzm i edukacja
O czym powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji.
Najważniejsze z omawianych zagadnień to:
- uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typu
- znaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnym
- rozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmu
- sposoby motywowania osoby z ASD
- stawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum.
Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół – zazwyczaj pomijanych – mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.

Supermoce
Karty do pracy nad celami, potrzebami, emocjami i umiejętnościami społecznymi
Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba.
Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 4
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia.
Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 5
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia.
Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, plastyki, muzyki, informatyki i techniki.

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 6
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia.
Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, plastyki, muzyki, informatyki i techniki.

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 7
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 7 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia.
Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, plastyki, muzyki i informatyki.

Przyjmuję wyzwanie! Klasa 8
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia.
Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, WOS-u, edukacji dla bezpieczeństwa i informatyki.

Polska
Karty pracy z tekstami do czytania ze zrozumieniem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych.
Karty zawierają wiele różnorodnych i urozmaiconych ćwiczeń, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o Polsce, jej historii, geografii i kulturze. W trakcie pracy rozwijają oni także funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę.
Opracowane materiały są zgodne z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Sposób przygotowania zadań oraz ich zróżnicowany stopień trudności umożliwiają zastosowanie indywidualnego podejścia do ucznia, który może pracować samodzielnie lub ze wsparciem nauczyciela.

Cztery pory roku
Uniwersalne materiały edukacyjne w dużym formacie
Zestaw Cztery pory roku to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest przybliżenie uczniom najważniejszych zagadnień związanych z porami roku, zegarem i czynnościami dnia codziennego. Publikacja została stworzona z myślą przede wszystkim o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi, autyzmem oraz innymi deficytami rozwojowymi, ale doskonale sprawdzi się również w przedszkolach, pierwszych klasach szkoły podstawowej oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład zestawu wchodzą następujące elementy:
- dwustronna plansza formatu A1 zawierająca zegar z ruchomymi wskazówkami
- 112 dwustronnych kartoników ze zdjęciami
- 48 etykiet z nazwami miesięcy, dni tygodnia, pór dnia, określeniami dni i miejsc oraz datami najważniejszych świąt
- 12 okrągłych kartoników z liczbami rzymskimi od I do XII
- instrukcja z propozycjami zabaw o różnym poziomie trudności.
Dzięki temu, że publikacja została wykonana z grubszego papieru i tektury, a jej ruchome elementy mają zaokrąglone rogi, zestaw jest wytrzymały i bezpieczny w użyciu. Większy format oraz czytelne napisy sprawiają, że z pomocy mogą skorzystać także uczniowie z wadami wzroku oraz ci, którzy dopiero uczą się niełatwej sztuki czytania lub mają trudności z jej opanowaniem.

Na tropie pór roku. Wiosna
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).
W części „Wiosna” omówiono m.in. następujące tematy:
- pierwsze zwiastuny wiosny
- zwierzęta leśne i hodowlane
- Wielkanoc oraz inne wiosenne święta
- ruch obiegowy Ziemi
- zmiany klimatu
- zakupy stacjonarne i w Internecie.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:
- czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
- zadania tekstowe z obliczeniami zegarowymi
- dopasowywanie podpisów do zdjęć
- uzupełnianie tekstów z lukami
- rozsypanki wyrazowe
- kodowanki
- i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Na tropie pór roku. Lato
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).
W części „Lato” omówiono m.in. następujące tematy:
- zmysły
- prawa i obowiązki dziecka
- cechy lata: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt
- środki transportu
- bezpieczeństwo podczas wakacyjnych podróży
- zakończenie szkoły.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:
- czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
- zadania tekstowe z obliczeniami kalendarzowymi
- ćwiczenia typu: prawda – fałsz
- uzupełnianie tekstów z lukami
- rozsypanki literowe i wyrazowe
- kodowanki
- i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.