Bardzo duże uzupełnianki logiczne
Kwiecień 2024

Bardzo duże uzupełnianki logiczne

Materiały usprawniające logiczne myślenie i umiejętność kategoryzowania

W publikacji znajduje się 15 tabel formatu A3, które uczeń uzupełnia kartonikami z obrazkami lub figurami geometrycznymi mającymi określone cechy. Dzięki temu ćwiczy:

  • logiczne myślenie
  • koncentrację
  • percepcję wzrokową
  • umiejętność słuchania ze zrozumieniem poleceń.

Publikacja przeznaczona jest dla młodszych dzieci oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać zarówno nauczyciele oraz terapeuci, jak i rodzice czy inne osoby, które chcą w ciekawy sposób spędzać czas ze swoimi bliskimi w domu. Duży format materiałów oraz kartoniki w formie wypychanek sprawiają, że publikacja jest bardziej funkcjonalna, a także przydatna w pracy indywidualnej oraz grupowej.
 

Wyrażam własne zdanie
Kwiecień 2024

Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM

Gra karciana doskonaląca umiejętności społeczno-komunikacyjne dla uczniów z autyzmem

Prezentowana gra jest przeznaczona dla 2–8 osób w wieku 7–14 lat. Powstała z myślą o uczniach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale z powodzeniem może być także wykorzystana na przykład w czasie lekcji wychowawczych w celu zintegrowania grupy lub w domu do wspólnych zabaw rodziców i dzieci. Sprawdzi się doskonale w pracy trenerów TUS, wychowawców, pedagogów lub psychologów szkolnych. Gracze, odpowiadając na różne pytania i wykonując ciekawe zadania, usprawniają kompetencje społeczno-komunikacyjne.

Uczą się między innymi:

  • współpracy
  • inicjowania rozmowy
  • zawierania znajomości
  • proszenia o pomoc
  • zadawania pytań i formułowania opinii
  • radzenia sobie z emocjami
  • przyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Odkrywam swoje supermoce
Kwiecień 2024

Odkrywam swoje supermoce

Karty z zadaniami podnoszącymi poczucie własnej wartości oraz wzmacniającymi samoocenę uczniów

W publikacji znajduje się 40 kart pracy z zadaniami służącymi podniesieniu samooceny uczniów oraz budowaniu ich poczucia własnej wartości. Materiały te powstały przede wszystkim z myślą o nastolatkach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej oraz ich terapeutach, nauczycielach i rodzicach. Pomoc ta doskonale sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z psychologiem, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Wiele osób nieneurotypowych ma poczucie bycia innym, gorszym, niepasującym do społeczeństwa. Często towarzyszy im przez to poczucie, że są niewystarczające. Praca z prezentowanymi kartami pomoże to zmienić. Uczeń krok po kroku zacznie odkrywać swoje supermoce, dowiadując się, że warto:

  • doceniać i lubić siebie
  • czerpać radość z małych codziennych rzeczy
  • myśleć pozytywnie, nawet w trudnych sytuacjach
  • regularnie ładować swoją „wewnętrzną baterię”
  • akceptować to, na co nie mamy wpływu
  • praktykować uważność
  • dbać o własne granice.

Ciekawe zadania oraz atrakcyjne opracowanie graficzne publikacji – każda karta wygląda jak ekran telefonu komórkowego – z pewnością sprawią, że odkrywanie swoich supermocy będzie dla uczniów wyjątkowo cennym i przyjemnym doświadczeniem.