Nazywam emocje
Karty pracy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ze spektrum autyzmu (4−9 lat)
Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
- nazywanie uczuć
- rozpoznawanie i rozróżnianie emocji
- okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany
- analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
- historyjki i zagadki związane z emocjami
- „emocjonalne” memory
- ponad 55 naklejek.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Historyjki emocjonalno-społeczne z kartami pracy 1
Historyjki emocjonalno-społeczne 1 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji: złości, radości, smutku, rozczarowania, znudzenia czy wstrętu.
Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9–15 lat.
Uważność. Ćwiczenia dla dzieci w wieku 8–12 lat
Ponad 60 zadań pomagających osiągnąć spokój i skupienie oraz dokonywać dobrych wyborów
ĆWICZ UWAŻNOŚĆ, BY ODNALEŹĆ SPOKÓJ I PODEJMOWAĆ WŁAŚCIWE DECYZJE
Uważność jest prostym sposobem na to, żeby nauczyć się żyć chwilą obecną i zdawać sobie sprawę, co się dzieje w naszym ciele oraz w otaczającym nas świecie. Dzięki tej książce dzieci w wieku od 8 do 12 lat nauczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i opanowywania silnych emocji. Dowiedzą się również, jak pracować nad skupieniem i koncentracją. Przez ćwiczenia takie jak „Moje szczęśliwe miejsce” czy „Pełne serce” odzyskasz równowagę psychiczną, poradzisz sobie ze zmartwieniami i codziennymi wyzwaniami oraz zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Uważność daje niesamowitą moc, która pozwala nam przyglądać się sobie, rozwijać się i wykorzystywać nasze możliwości w pełni.
ĆWICZENIA NA USPOKOJENIE
Odkryj ponad 60 ciekawych zadań, które służą rozwojowi ruchowemu, uczą medytacji i oddychania, a także zwiększają u dzieci świadomość siebie i świata.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest uważność i jak możesz stawać się dzięki niej coraz lepszym człowiekiem przez codzienne ćwiczenia.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Poznaj medytację opartą na uważności – możesz ją praktykować samodzielnie lub z całą rodziną.
Uważność. Ćwiczenia dla dzieci w wieku 5–7 lat
Ponad 60 zadań pomagających osiągnąć spokój i skupienie oraz wyrazić współczucie
DZIĘKI ĆWICZENIU UWAŻNOŚCI ŁATWIEJ OSIĄGNIESZ RADOŚĆ I SPOKÓJ
Uważność sprawia, że skupiasz się na chwili bieżącej i nie pozwalasz, aby twoje uczucia cię przytłoczyły. Ta prosta metoda pomoże ci zapanować nad zmartwieniami i przyjąć bardziej pozytywne nastawienie. Zebrane w książce ćwiczenia i polecenia są podpowiedzą, jak możesz okazywać uważność zawsze i wszędzie! Dzięki aktywnościom takim jak liczenie głębokich oddechów czy rysowanie nieba pełnego chmur nauczysz się, w jaki sposób osiągnąć stan odprężenia oraz radzić sobie z różnymi trudnościami – przy zachowaniu pewności siebie oraz rozbudzeniu ciekawości.
WSZYSTKO O UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest i jak działa uważność. Pomogą ci w tym ćwiczenia i wyjaśnienia, atrakcyjne dla dzieci w wieku od 5 do 7 lat.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Wykorzystaj uważność, aby zrozumieć swoje uczucia, okazać innym życzliwość i zachować koncentrację w kontakcie z rzeczami rozpraszającymi uwagę.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie lub z osobą dorosłą. Przeczytaj opowieści o tym, jak inne dzieci dzięki uważności odniosły sukces.
Wygraj z lękiem. Ćwiczenia dla dzieci
Ponad 40 łatwych zadań i aktywności opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, które pomogą dziecku pokonać lęk i poradzić sobie ze strachem
STAW CZOŁO LĘKOWI, POCZUJ SPOKÓJ, SIŁĘ I PEWNOŚĆ SIEBIE
Zmartwienia nieustannie pojawiają w twojej głowie. Mogą przeszkadzać ci w zabawie z rówieśnikami, w zajmowaniu się twoim hobby czy sportem albo w nauce w szkole. Ten podręcznik pomoże ci wrócić do robienia tego, co kochasz! Znajdziesz w nim wiele propozycji działań, dzięki którym pokonasz lęk. Dla rodziców przydatne będą opisy aktualnych strategii terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). To sprawdzona metoda, dzięki której poradzisz sobie z myślami, uczuciami i obawami – a może nawet je zmienisz.
Wyobraź sobie, że ta książka to skrzynka z narzędziami, które służą zmniejszaniu twojego lęku. Najpierw pomaga ci zrozumieć, co takiego dzieje się w twojej głowie, a następnie oferuje różne metody, żeby to zmienić. Wesołe pytania, zadania rysunkowe i ćwiczenia polegające na uzupełnianiu pozwalają ci w inny sposób spojrzeć na twoje zmartwienia. Dzięki temu weźmiesz głęboki oddech, staniesz twarzą w twarz ze swoimi lękami i wygrasz!
POMOCNE UMIEJĘTNOŚCI
Naucz się przydatnych technik wyrażania swoich uczuć, radzenia sobie z gniewem, utrzymywania koncentracji i podejmowania dobrych decyzji.
DOBRE POMYSŁY
Odkryj codzienne sposoby na zachowanie spokoju – jak tworzenie porannej rutyny, prośby o pomoc czy mierzenie się z własnym lękiem stopniowo.
NIE JESTEŚ SAM
W każdym rozdziale znajdują się opowieści o tym, jak dzieci takie jak ty doświadczają lęku. Dzięki temu zapamiętasz, że nie tylko ciebie spotykają takie sytuacje.
Autyzm. Co robić (a czego nie)
Błyskawiczny przewodnik dla nauczyciela. Szkoła podstawowa
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu.
- Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem
- Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny
- Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza.
Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
ADHD. Co robić (a czego nie)
Błyskawiczny przewodnik dla nauczyciela. Szkoła podstawowa
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD.
- Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności
- Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny
- Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka.
Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Fotokarty. Higiena
Uniwersalna pomoc edukacyjna
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka podstawowych zasad higieny osobistej. Zawiera instrukcję dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi czynności związane z dbaniem o higienę. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m.in.:
- podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu
- w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy
- w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych
- w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem.
Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Magnetyczne materiały edukacyjne. Zakupy
Publikacja „Magnetyczne materiały edukacyjne. Zakupy” powstała z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi, autyzmem oraz innymi deficytami rozwojowymi. Może być wykorzystywana w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych oraz w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Świetnie sprawdzi się także jako pomoc edukacyjna w przedszkolach oraz podczas wspólnej zabawy w domu.
Materiały składają się z:
- tablicy magnetycznej z koszykiem na zakupy
- magnesów z wszystkimi polskimi obiegowymi banknotami oraz monetami nominałach: 1 zł, 2 zł i 5 zł
- prawie 100 magnesów z artykułami spożywczymi, kosmetykami i środkami czystości
- zeszytu-instrukcji zawierającego listy zakupów do wypełnienia przez ucznia.
Celem publikacji jest kształtowanie kompetencji społecznych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych. Podczas pracy z niniejszym zestawem uczniowie będą mieli okazję poznać polskie banknoty oraz monety, ćwiczyć planowanie zakupów, kupowanie produktów zgodnie z listą, płacenie za nie. Zadaniem dzieci będzie również wykonywanie obliczeń matematycznych: sumowanie cen towarów, sprawdzanie, czy kwota, którą dysponują, pozwoli im na zakup wszystkich produktów z listy, oraz czy wydano im resztę we właściwej wysokości.
Dzieci, odgrywając scenki ze sklepu, będą uczyć się również witania oraz żegnania z innymi osobami, używania zwrotów grzecznościowych i proszenia o pomoc, gdy jej potrzebują.
Magnetyczne materiały edukacyjne. Polska
Publikacja „Magnetyczne materiały edukacyjne. Polska” świetnie sprawdzi się jako pomoc edukacyjna w szkołach masowych, specjalnych czy klasach integracyjnych oraz podczas wspólnej zabawy w domu. Szczególnie użyteczna będzie na lekcjach przyrody i geografii na różnych poziomach edukacyjnych.
Zestaw zawiera dwustronnie magnetyczną planszę ze sznurkiem poliestrowym do zawieszenia. Na jej awersie znajduje się uproszczona mapa fizyczna Polski, a na rewersie – mapa administracyjna naszego kraju (podział na województwa).
W komplecie znajduje się także plansza formatu A3 z naciętymi 70 magnetycznymi elementami, na które składają się:
- nazwy województw (zapisane pogrubioną czcionką)
- nazwy miast wojewódzkich
- nazwy krajów sąsiadujących z Polską i ich flagi
- nazwy łańcuchów górskich w Polsce i nazwa jednego pasma – „Tatry” (etykiety wyróżnione pomarańczowym tłem)
- nazwy trzech najdłuższych rzek w Polsce i etykieta „Morze Bałtyckie” (elementy wyróżnione niebieskim tłem)
- zdjęcia sześciu najważniejszych miast w Polsce i ich nazwy (zapisane niebieskimi literami)
- zdjęcia morza i gór.
Celem publikacji jest zaznajomienie uczniów z mapą fizyczną oraz administracyjną Polski. Dzięki pracy z tą pierwszą utrwalą oni kształt granic naszego kraju, nazwy najważniejszych miast, rzek, łańcuchów górskich i morza oraz ich położenie. Poznają także kraje sąsiadujące z Polską oraz ich flagi. Uproszczona mapa administracyjna ułatwi naukę nazw województw, ich położenia oraz miast wojewódzkich.
Na mapach celowo nie wprowadzono żadnego nazewnictwa, aby pozostawić nauczycielom możliwość dostosowania omawianego materiału do poziomu funkcjonowania uczniów. Oprócz nazw zapisanych na dołączonych elementach magnetycznych nauczyciel może wprowadzić dowolne nazewnictwo z wybranego zakresu zagadnień. Na mapie można pisać i rysować mazakiem suchościeralnym, co ułatwi na przykład oznaczanie omawianych miejsc.