Prezentowany zestaw ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” to bardzo dobrze przygotowany komplet wyrazów i zdań, który logopedzi oraz rodzice mogą wykorzystać w zabawach z dziećmi w celu utrwalenia poprawnej wymowy głosek k, ki, g, gi, h, hi. Zeszyt zawiera kilka grup zadań:
- służące utrwalaniu poprawnej wymowy głosek w różnych pozycjach w wyrazach oraz zdaniach
- ćwiczenia umiejętności różnicowania fonemów
- ćwiczenia kinestezji mowy.
Propozycje te mogą służyć nie tylko do utrwalania właściwej artykulacji ćwiczonych głosek, ale również do kształtowania kompetencji językowych na poziomie semantycznym i składniowym. Na szczególne podkreślenie zasługuje ciekawa forma graficzna ćwiczeń. Dziecko nie musi tylko powtarzać zdań po logopedzie, ale samo przyczynia się do ich tworzenia, rozpoznając kolejne zdjęcia.
Małgorzata Kobus – surdologopeda, neurologopeda, ukończyła studia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim oraz Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wieloletni pracownik Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Nidzicy oraz Niepublicznego Przedszkola Specjalnego „Zaczarowany Ogród”, praktyk metody Tomatisa poziom II. Prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną oraz surdologopedyczną dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym oraz zagrożonych niepełnosprawnością we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Ponadto pracuje z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami.
Współautorka serii ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” oraz publikacji w książce „Wczesna Interwencja – wsparcie dziecka i rodziny”.
Marzena Polinkiewicz – neurologopeda, absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego z zakresu logopedii oraz Uniwersytetu Gdańskiego z nerologopedii. Wieloletni pracownik Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Nidzicy oraz Niepublicznego Przedszkola Specjalnego „Zaczarowany Ogród”, praktyk metody Tomatisa poziom II. Prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym oraz zagrożonych niepełnosprawnością we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Ponadto pracuje z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami.
Współautorka serii ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” oraz publikacji w książce „Wczesna Interwencja – wsparcie dziecka i rodziny”.